Gå til innhold

Sliter så med luft i magen=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gode råd mot luft i magen? Noen som har prøvd minifom, kan gravide ta det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med luft i magen jeg også, men det får man ikke gjort så mye med siden babyen flytter på alt mulig og fordøyelsessystemet blir tregere..

Jeg vet det høres dumt ut og et ganske så typisk svar;

slipp det ut!

Jeg måtte holde igjen på jobb osv, men da fikk jeg så vondt.. Så da tok jeg heller å gikk litt overalt og slapp prompene..:P

Skrevet

har samme problemet her... uff er rett å slett flaut!! føler atdet stinker :(

jeg brukte miniform i starten pga svangerskapet, men d var pga så kraftige luftsmerter at jeg knapt klarte gå!! legen sa d var greit, men hun anbefalte meg å ta minst mulig medikamenter!! så dersom du ikke MÅ ha d ville jeg latt være, men må man så må man.... :)

Skrevet

Henta fra felleskatalogen.no.

Graviditet/Amming: Preparatet absorberes ikke og kan brukes under graviditet og amming.

Overdosering/Forgiftning: Se Giftinformasjonens anbefalinger A03A X13.

Egenskaper: Klassifisering: Overflateaktiv silikonpolymer. Virkningsmekanisme: Gjennom en forandret overflatespenning forhindres skumdannelse, og gassbobler i mage og tarm påvirkes slik at de sprekker og elimineres lettere. Absorpsjon: Absorberes ikke. Utskillelse: Utskilles uomdannet i avføringen.

brukt dette selv maxdose og det redda meg!

Skrevet

Sist jeg gikk gravid gikk jeg fast på Minifom de 4 siste månedene pga mye luftsmerter. Og det som skjedde når jeg hadde mye luft var det at jeg fikk mye kynnere. Så etter at jeg begynte på Minifom sluttet kynnerne også:)

Har snakket med legen og jordmoren min nå om å starte med Minifom denne gangen også pga mye luftsmerter og de mente det var helt greit pga Minifom ikke absorberes , men holder seg lokalt i tarmene.

Så jeg kommer med god samvitighet til å ta det i dette svangerskapet pgså hvis jeg blir så ekstremt plaget som sist.

Er egentlig rart at luft kan gjøre så sykt vondt som det gjør:(

Skrevet

Trikset må jo være å slippe ut lufta i enerom eller spille uskyldig og skule stygt på noen andre;)

Men det er jo enkelte matvarer som skaper mer luft i tarmsystemet enn andre, så det kan være greit å holde seg unna for eksempel disse: Brokkoli, blomkål, løk og sterk mat, røkt mat, mye salt kjøtt, rå grønnsaker, brus og Farris, brødmat med mye fiber.

Velg heller fisk og fiskeprodukter, mellomgrovt brød og biolayoghurt.

Gassfull hilsen fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...