Mamma2011? Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Har sendt inn kvitteringer til Helfo, noen som vet hvor lang tid det tar før pengene er på konto? Skal igang med ny runde, så greit å få igjen litt cash
sommerhåp <3 Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Hei! Sendte inn kvitteringer i juleferien, fikk pengene overført 4 uker senere :-)
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 HELFO har og er mitt mareritt, etter mange telefoner (hvor jeg ble satt over fra den ene til den andre rundt omkring i hele landet) fikk jeg pengene tilbake etter rundt 2,5 mnd... Begynte å etterlyse de etter en mnd. Men håper de er blitt mer rutinerte nå når jeg skal sende inn for nye forsøk...
hope_31 Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Jeg leste et sted at det kan ta ca 3 mnd...men da jeg sendte inn mine kvitteringer tok det under 1 mnd til pengene var på konto. Håper du er like heldig :-)
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 Det gikk ikke mange ukene før jeg fikk pengene på konto, vel 3 om jeg ikke husker feil. Men d tok mye lengre tid å få tilbake pengene for reiseregningene.
Mamma2011? Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2011 Tusen takk jenter, skal kjøpe puregon for 17.500 neste uke, så da er det bare å fly kvitteringene til helfo:) ikke bare at tankene er fulle av kanskje, kanskje ikke-tanker, men må jo være litt praktisk også
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 Hva sender dere inn av kvitteringer til HELFO?
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Alle kvitteringer på alle medisinene, i tillegg til bekreftelse på forsøk fra legen sendes inn. Det er like greit å bare sende inn etterhvert for en få tilbakebetalt alt over egenandelen på 15000,-. Men kvitteringene kan ikke være eldre enn seks mndr. Det er noen medisiner en ikke får tilbake penger for, som f.eks cyclogest. Men det vil komme fram i svarbrevet fra Helfo.
Mamma2011? Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2011 Hei Tia79 Må man sende med brev fra Fertilitetsklinikken hver gang man sender inn, eller bare første gangen, når man overstiger 15.000? Jeg har ikke fått svarbrev fra Helfo ang. første innsendelsen ennå skjønner du - mulig det står der..
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 14. februar 2011 #10 Skrevet 14. februar 2011 Hei, tror ikke vi sendte inn noe før rett etter 2.forsøk, og da fikk vi d plutselig travelt med å rekke tidsfristen på 6 mndr på de eldste kvitteringene. Da hadde vi allerede bekreftelse på to forsøk og i tilegg hadde vi oversteget 15000,- Og så sendte vi inn bekreftelse og kvitteringer etter 3.forsøket. Men tror man må sende inn bekreftelse etter hvert forsøk pga at de skal vite hvor mange forsøk du har brukt siden de kun dekker utgiftene til tre forsøk. Tror dette var sånn noenlunde hvordan vi gjorde det, men utrolig hvor fort en glemmer, spesielt når en tenker på at siste forsøket ikke var lengre siden enn i oktober ;o) ps. husk at du også kan sende inn reiseregninger hvis du bor et stykke unna fertilitetsklinikken.
Lillie Vanillie Skrevet 15. februar 2011 #11 Skrevet 15. februar 2011 Bare en liten kommentar ang. det med hvor gamle kvitteringene kan være, sakset fra HELFO sine egne hjemmesider: "Erklæringen fra legen og originale, spesifiserte kvitteringer sendes HELFO i den regionen du bor. Kvitteringer må sendes innen seks måneder etter at beløpet på 15 000 kroner er oversteget. " Jeg ble forøvrig litt bekymret over at ikke alle kvitteringene mine er spesifiserte. De dyreste medisinene er jo det, men det er noen hvor det bare står reseptnummer på. (har ikke kommet over 15.000 selv enda).
Lillie Vanillie Skrevet 15. februar 2011 #12 Skrevet 15. februar 2011 Og da jeg leste resten av siden så jeg følgende: "Når får du svar? Du vil få svar innen 2 måneder. Dersom det er nødvendig med mer enn 1 måneds saksbehandlingstid, skal HELFO sende orientering om dette."
TanteTroll Skrevet 15. februar 2011 #13 Skrevet 15. februar 2011 Første gangen jeg sendte inn krav, tok det ganske nøyaktig en mnd før pengene var på konto. Andre gangen kom pengene så raskt at de må ha blitt utbetalt den dagen brevet nådde HELFO:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå