Gå til innhold

Tvillinger på vei, hvilken vogn???

Mamma`n til <3<3<3

Anbefalte innlegg

Fikk vite i dag at vi venter tvillinger og datteren vår er 6 mnd nå. DVS at det blir kun 1 år (om jeg går til uke 35+) mellom de tre og trillingvogn føler jeg er nesten umulig. Det jeg ønsker meg er en bag som er til 2 stk, og med en sportsdel ved siden av til storesøster. Finnes dette? Innbiller meg at jeg har sett det. Ellers så må det vel bli tvillingvogn rett og slett og aldri kunne gå på tur med alle 3 alene rett og slett...:((

Hvilke anbefalinger finnes og erfaringer har dere gjort dere? Hvorfor har dere valgt som dere gjorde?

Størrelse og tyngde teller jo også, men jeg føler at vi ikke kan være såååå kresne akkuratt da det ikke virker som utvalget er størst...

Fortsetter under...

Gratulerer så masse:) Da er vi i samme situasjon:) Lillegutten vår kommer til å være 12-13 mnd når tvillingene kommer. Jeg sliter også med å tenke på noen smarte vognløsninger. Vi har også slått fra oss trillingvogn da lillegutt skal i barnehage. Vi har sett på tvillingvogner som har et søskensete på toppen. Og da er det ikke mange vognalternativer. Fikk anbefalt easywalker. Men vi har enda ikke bestemt oss. Få høre om du kommer fram til noe lurt:)

Ser også for meg at lillegutt kan sitte en del i bæremeis?? Grunnen til at jeg tenkte søskensete er at jeg ser ikke for meg at jeg går så ofte tur med alle 3 alene...

Hei!

Så godt å høre at vi er fler. jeg føler meg skikkelig stressa om dagen, gruer meg masse og er redd...redd for åssen vi skal klare dette! hehe....er helt på jordet egentlig. Vi har Easywalker til storesnupp nå, er veldig fornøyd m Quattroen vår asså, så vi har også sett på tvillingutgaven. Bæremeis er jo lur ide, og nei, man går jo sjeldent på tur m alle tre samtidig! kan ikke tenke meg det....

En annen ting, jeg vil vil gjerne at mannen tar de ekstra ukene rett etter spart ferie og 2 uker pappapaerm etter fødsel, slik at han kan være hjemme med meg og unga i 11 uker eller noe....for rett og slett lage gode rutiner sammen. Han mener dette er "bortkasta" og at vi burde spare de til å utvide permisjonen istedet. Har dere tenkt på dette? Jeg syns de første 10 ukene med storesøster var tunge nok, så ser egentlig ikke frem til å ha to hvis det skal bli like tungt psykisk som sist.......

Ble mye tanker dette, men sånn er det når en vet at det ligger to sprell levende fostere i magen akkuratt nå!! uuææ.....;))

P.s hvor langt er du på vei? ca 11 uker her....

Jeg er i uke 16 nå:) Så vi er nesten likt. Vi har tenkt permisjonen slik: 2 uker fødselspermisjon + de ekstra ukene (5 uker på 100%), og hvis ting ikke er å stell enda, så kan samboer ta ferie. jeg hadde ikke villet utvide permisjonen. Vil heller ha hjelp hjemme. Helt enig med deg at den første tiden er tøff:) Tenk med to stykker da!

Hva syntes du om easywalkern i tvillingutgave da? Har bare sett den i brosjyre vi. Vi får ikke sett den "live":)

• 3 uker senere...

Annonse

hei dere:) jeg er også i samme situasjon som dere. gutten min vil være ca 15 måneder når tvillingene kommer til. husker vi har prata om vogn før. da snakka du om mountain buggy, tenkt noe mer på den?

jeg er ogsp veldig usikker i forhold til det med hvordan det skal bli om jeg skal med alle på tur. men tror ikke dte blir såå ofte. i tilfelle må jeg ta en av de i bærmeis:)

lykke til dere, så må jeg få høre:)

Hei du chicomio!

Stemmer det at jeg hadde egentlig bestemt meg for den mountain buggy. Men så var vi og snakket med baby comfort, og da ble vi anbefalt easy walker. Lurer litt på om d var fordi vi skulle ha sånn sete oppa vognen. Er ikke helt sikker nå. Vi hadde bestemt oss for å bestille på nett, men nå er vi ikke helt sikre. Tror ikke vi kjøper vogn før veldig nærme fødsel jeg..:)

• 2 uker senere...

Hei Mamman t Signe + spire!

Bare en liten kommentar til dette med foreldrepermisjon ved tvillinger: Vi ønsket å ha så lang permisjon som mulig, og planla derfor at jeg skulle ta ut de 7 ekstraukene etter ordinær permisjon, og så skulle far ta ut pappaperm etter det igjen. Altså akkurat slik din mann nå tenker. Men det var til virkeligheten innhentet oss.. Nå var riktignok våre tvillinger svært premature (de kom tre måneder for tidlig) og dermed ganske krevende, men uansett, det viste seg fort at det var umulig for meg å være hjemme aleine med dem. Min mann tok først ut ferie og noen ekstra friuker han fikk fra arbeidsgiveren sin, men så så vi at han ble nødt til å overta noen av ekstraukene "mine" slik at vi kunne være hjemme samtidig. Det var faktisk helt nødvendig å være to bare for å få matet dem nok (premature må spise ofte, og spiser gjerne mye seinere enn fullbårne babyer). Jeg forsøkte meg aleine etter ca tre måneder, men etter to uker var jeg så kjørt at min mann bare måtte komme seg hjem igjen. Først etter ca 5 måneder følte jeg det var mulig å håndtere alt aleine, så da gikk han tilbake til jobb. Nå håper jeg dere slipper å få tvillingene deres like tidlig som vi gjorde, men jeg vil uansett tro at din mann er litt vel optimistisk angående hvordan den første tiden blir etter at dere har fått vidunderne hjem. Akkurat som vi var ;-)

Masse lykke til med tiden framover! Og så må jeg ikke glemme å si at det er helt fantastisk å få to stykker på en gang :)

• 1 måned senere...

Nå ser det ut til at det blir denne!

http://www.babyproffsen.se/produkt/visa/331:BabyTravel_Dublin_2011

Var i Sverige i går og kikka nøye på den. Den har separate kalersjer hvor det er glidelås på toppen hvis man ønsker en kalesj som går lenger ned og beskytter mer! 2011 modellen har justerbar fotbrett til hver av delene, supert! Tenker kjøpe mykbager(Carena) som har uttagbar bunnplate så man kan bruke posen i vogn senere også. Pris m dagens kurs blir ca 4800 for sportsdelen. Syns ikke det er ille. Falt for svart m beige detaljer.

Spørs nok ikke om det ryker noen feriepenger etterhvert ja. Pluss for en søskendel man kan montere oppå, så får man med seg 3 barn. den delen kosta 499;

Babyproffsen i Charlottenberg! Babytravel er visst Babyproffsens egne merke, så det var kun 1 ukes leveringstid. Fikk se at Barnas Hus selger Babytravelvogner og utstyr, så da er det vel muligheter for å få tak i ekstrating lett også. DE mykbagene fra Carena tror jeg koster 399 pr stykk. Det er jo overkommelig og de fra Carena kan man ta ut bunnplata på.....en bra detalj...

• 2 uker senere...

Annonse

Gratulerer med tvillingene. Du har mye å glede deg til :) Jeg har to herlige gutter på snart 3 år nå. Vogna vi valgte var en OTH mountain buggy, og det angret jeg aldri på. Den har noe store hjul, men det gjør den lett å trille. Den finnes ikke tung, så skal du ha den inn og ut av bilen veier den ikke mer enn en stor singel-vogn. Jeg vet ikke om det er mulig med søskensete, det må du nesten sjekke opp i. Men jeg syns vogna er helt fantastisk. Selv om bagene ser små ut er de mer enn store nok for en liten baby, men brukes ikke lengre enn til ca 6 mnd.. Jeg vet ikke om jeg vil anbefale dobbeltbag, den vil bli fryktelig tungt å bære etterhvert som babyene vokser, bagen er også ganske bred..

Ulempen med vogna er at den er nokso dyr å kjøpe ny!!

Håper du finner ut av det:)

Jeg vet ikke hvor du bor, men vi vurderer å selge vår, den har blå bagger. Flott hvis du venter gutter ;)

• 2 uker senere...

Jeg hører ikke til her inne, men jeg tenkte jeg skulle si noe ang Babyjungle.nl, som ble nevnt over her - jeg har kjøpt vogn fra dem tidligere, og det gikk superfint, jeg kan virkelig anbefale dem. Jeg hadde vogna på døra etter ca en uke(!), og frakten var heller ikke spesielt dyr. Jeg sparte MASSE penger sammenlignet med å kjøpe i Norge (Easywalker Sky).

Ang tvillingvogn snakket jeg med en tvillingmamma om hennes vogn, hun hadde en Easywalker tvillingvogn. Hun sa den var kjempegod å trille, og var forsåvidt fornøyd, men hun savnet håndbrems i bratte nedoverbakker, en tvillingvogn blir jo ganske tung... Hun hadde hatt TFK til førstemann, og sa hun ville kjøpt TFKs tvillingvogn (som har håndbrems?) hvis hun skulle kjøpt vogn på nytt.

• 1 måned senere...

Hei,

Har en datter på 1 år, og skal ha tvillinger i desember.

Har tenk å kjøpe tvillingvogn og søskenbrett. Størstejenta kan sitte litt i bæremeis også.

Men har sett på denne vognen. helt genial!!

Kan tas begge veier, blir superliten i bilen, kan kombineres med bare ett klikk, kan gjøres mindre om bare den ene skal på tur..

Noen som har hørt noe om bugaboo donkey?

Kjenner noen som har singelvognen, men ikke hørt noen som har hatt dobbel..

Hei

Venter tvillinger hvert øyeblikk og har lest alt som finnes på nettet om vogner. Valget var ikke lett, men til slutt gikk vi til Baby shop og trilla rundt de to-tre modellene som var aktuelle. Vi har valgt da TFK Twinner Twist med ”full pakke”. Dette bla fordi TFK er det eneste som har håndbremse og med hjul som går rund og/ell kan låses, virket veldig lett å trille. Dessuten har den største bagen og det var viktig for oss som skal ha 4-8 mnd gamle tvillinger på vinteren. Vi synes at det var også viktig at kalesjen og forstøtten kunne reguleres separert. Prisen ble også ganske ok i forhold til ande vogner og til og med til brukte på nettet. Vognen er på 8199,- (minus 10 % for tvillingforeldreforeningsmedlemmer, så det lønte seg nesten ikke å kjøpe brukt for 6-7 tusen fra finn.no) bagx2 er 3798,-, adapter til bager 100,- regntrekk til 2 bager 349,- og bilstol adapter x2 499,- (dette er tillegg fordi vi valgte bilstoler som kan settes direkte på vognens understell). Alt i alt kr 11650,- med 10% rabatt. Dessuten går vognen inn i bagasjerommet til en vanlig bil (Volkswagen golf).

Bilsete for to kommer i tillegg for sure 5998,- kroner, de er også redusert i prisen (tilbud ut 30.7.11). Det ble ikke BeSafe sete som er markedets best, men Britax BabySafe SHR isofikspakke som ble omtalt som like bra sete siden den har nå 5punktsele også, i tillegg til hodepolstring, 3 pos håndtak, avtakbart sol og vindtrekk, gyngefunksjon med mer. I utgangspunktet tenkte vi at vi ikke trengte å sette bilsete på vogn, men når setene er like trygge og dyre så er det ok å ha denne tilleggfunksjonen.

Men smak og behag bestemmer. Dette ble best for oss som skal ha tvillinger. De som vil ha søsken vogn slipper billigere unna og kan kjøpe gode brukte vogner også.

Lykke til med valget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...