Gå til innhold

Noen som er oppdatert på svineinfluensaen nå? Har den herjet i vinter/herjer den ennå? Anbefales gravide å ta vaksinen nå? Please håper noen kan svare!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vært merkelig stille om denne influensaen som skulle bli SÅ ille denne vinteren.

Har hatt 2 leger i svangerskapet mitt og ingen har nevnt noe vaksine med ett ord. Så da står jeg over.

Jeg tok svineinfluensavaksinen høsten 2009 men mener jeg så på TV for en-to måneder en lege eller noen som snakket om at man ikke vet om man har effekt av den som ble tatt i -09 nå..

Er gravid i uke 10... Begynte tenke på dette..

Du som skriver at jeg ikke burde ta den, hvorfor ikke?

dem har jo gått ut med det at gravide ikke skal ta den.. det er noe i vaksina som ikke er bra for barnet i magen.. dem anbefalte å at barn som er friske skal heller ikke ta den.. det er påvist skader på foster i magen å barn har blitt syke av den å fått varige sykdommer... det va på tv for ikke så alt for lenge siden så har det stått i vg....

22:00 her igjen..

vet faktidk om flere som har tatt den vaksina når dem gikk gravid mistet pågrunn av den vaksina å.. ho ene som er en slekning mistet 3 uker før termin.... pågrunn av den vaksina....

Annonse

Det kom ut en anbefaling før jul om at gravide skulle ta vaksine mot sesonginfluensaen i år. Den vaksinen inneholdt også vaksine mot svineinfluensa, men en mildere type enn tidligere. Tror kanskje ikke det er noen vits i å ta den nå siden influensaen er på vei tilbake, men man kan jo bli smittet likevel. Ta en prat med jordmor så får dere vite mer.

Hilsen 38 uker på vei, men droppa vaksina.

Har også hørt i media at spontanabort er bivirkning av sprøyta. Når jeg var gravid spurte jeg også helsesøster (før jeg hadde hørt om de som mistet i media) og hun sa at egentlig var det jobben hennes å prøve å overtale meg til å ta vaksinen, men personlig så ville hun ikke anbefale det..! Syns det var litt rart at hun sa det, men er kjempe takknemlig, for hvis ikke er det ikke sikkert gutten vår hadde levd i dag :)

Hvorfor man ikke skal ta den? Jeg er såpass opplyst og har veldig mange argumenter for at verken du eller andre burde ta den vaksinen slik den er utviklet til nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...