Gå til innhold

Forslag til vertinnegave til "overklassefrue"?

Anbefalte innlegg

Vi er invitert til et flott landsted i sommer. Det er en genske uformell stemning der, vi har vært der en gang før, men denne gangen skal eierne (foreldrene til de som inviterte oss) være der også. Jeg har aldri truffet dem, men jeg vet at de er litt sånn overklassetyper med penger i søkk og kav og litt dyre vaner...

Jeg lurer sånn på hva jeg kan ha med meg som vertinnegave... Forslag?

Fortsetter under...

Og POFF, så var alle de fornemme dib-fruene borte! Hehe. Er det ikke typisk. Bare skryt på hele gjengen antagelig.

Men HI, jeg foreslår at du tar med en landkurv med litt forskjellig godt i, gjerne kortreist mat fra området, eller evt noe du har bakt/laget selv; brød, croissanter og hjemmelaget syltetøy, f. eks.

Hva med en flott blomsterbukett? Alle setter vel pris på en fin bukett. Andre forslag:

Sett sammen en liten pakke med noe god sjokolade, god te eller kaffe og kanskje en god flaske vin. Eller en god flaske champagne eller portvin?

Ville ikke gitt noe interiørting, hvis de er veldig fine på det og har en egen stil.

Kanskje dere kan stå for et påltid? Ta med masse ferske reker, god hvitvit og tilbehør.

Selv om de er av "overklasse", vil det ikke bety at du trenger å gi noe som koster masse. Er tanken som teller, også for de regner jeg med :)

Annonse

Er det en liten by eller tettsted i nærheten av der dere skal være?

Isåfall kan du finne ut om det er en liten delikatesse/kaffe/sjokolade butikk der, og få dem til å lage en fin kurv med forskjellige godsaker. Og da kan du hente den på veien dit og slipper å tenke på at det blir ødelagt på kjøreturen:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...