Gå til innhold

Ååh, hva skjer..?

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Muffins
Skrevet

SF-målene var ganske høye, akkurat mellom grønt & hvitt, helt til uke 26, da det plutselig datt under den røde midtstreken. Ble sendt på en ekstra ul, men babyen er visst faktisk over gjennomsnittet stor, og alt er som det skal. Han skifter mellom seteleie & hodeleie.

Men hvorfor datt SF-målene helt plutselig hvis alt er ok? JM sier at leie ikke har noe å si såpass tidlig i svangerskapet. Og siden det ikke har noe med babyens str. å gjøre, hva er det da? Er det bare slik at jeg bærer lavt? Bar førstefødte veldig lavt hele veien, men hvordan kan det ha seg at magen aldri kommer oppunder ribbeina?

Flere som har det slik, eller kanskje har noen gode svar? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg bærer jenta vår veldig lavt,forøvrig mitt 5 barn. Ligger ganske høyt på symfysemålene ja,men er ikke så veldig stor for det. Har ikke kjent noen spark helt opp i ribbeina enda er 30 uka på vei no. E ikke noe bekymra enda jeg nei,men rart at målene plutselig detter på deg ja. Ville ha kontaktet jordmor på fødeavdelingen jeg har jeg vært deg og hørt. Kjenner du mye liv da? Her e det liv både sent og tidlig,nesten litt for mye til tider.

Men skal vel være glad for det.

Lykke til videre,det går nok bra skal du se. Langt e du på vei da?

Gjest Ms. Muffins
Skrevet

Rart dette her altså.

Har ikke kjent ribbeinspark jeg heller, og gjorde aldri det med førstemann, men i og med at han her er større enn jenta vår, tenkte jeg det ble litt annerledes denne gangen :S

Får stadig kommentarer på at magen er så lav, litt lei av det kjenner jeg :/

Ja, kjenner mye liv, men bare øverst på siden oppi magen, og nederst, for har morkaken foran. Sparkene er hardere og hardere, men rart at sf-målene detter så drastisk uansett synes nå jeg. JM sier alt er i orden, samme sier ul. Bare skjønner det liksom ikke :P

Er 29+2 idag :)

Skrevet

MAn skal nok ikke tenke så mye over SF målene.

Jeg har liggi litt over gjennomsnittstreken, og nå ligger jeg lagt over. Babyen i magen derimot er 15 % under gjennomsnittet, så SF målet mitt sier INGENTING om babyen str...hehe

Lå litt over gjennomsnittet hele svskapet sist og jenta var ganske liten(15-20% under snittet)

Så lenge UL og alt sier at det er bra så trenger du ikke å tenke på det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...