Gå til innhold

det første måltidet.. når på døgnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det fornuftig å tenke at veslas første måltid bør være grøt til kvelds??

Vi har såvidt begynt å gi henne smaksprøver på grøt, og gjør dette sånn midt på dagen ca. Men er det fornuftig å flytte dette måltidet til kvelden når vi begynner å nærme oss et helt måltid?

Og hvor lang tid brukte dere på å gå fra en teskje som smaksprøve til et helt måltid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og bør hun få pupp før eller etter grøtmåltidet??

Skrevet

jeg startet med grøt til "lunsj" og så grøt til kvelds så middag, så grøt til frokost :) jeg gav flaske etter maten for ellers spiste hun seg mett på melk og ville ikke ha grøt o.l, men bør heller ikke være kjempesulten, for da går det jo for treigt med fast føde :P

Skrevet

Hvis du ammer ville jeg gitt mm før grøtmålltidet, men om du gir mme ville jeg gitt etterpå:) tror jeg ville gitt noen smaksprøver på formiddagen for å se hvordan baby reagerer på dette. Bedre å få en baby som er litt utilpass på dagen enn på kvelden:) jeg ville nok prøvd med smaksprøver i 3-5 dager før jeg økte porsjonen gradvis:)

Skrevet

Ser at du ammer. Huff,litt trøtt... He he jeg ville gitt pupp først så produksjonen opprettholder seg etterhvert som måltidene øker:)

Skrevet

godt poeng.. vil jo amme så lenge som mulig, så da blir det pupp først, så grøt.. :)

jeg blir helt gal av dette matstyret.. og tror nok kanskje at jeg stresser og styrer litt for mye med det! Må kanskje bare skjerpe meg og ta det litt mer som det kommer.. som sambo sa: hun blir jo ikke ødelagt av at hun får mat nå, eller om hun får mat først om en måned..

Vi har som sagt begynt med smaksprøver, så fortsetter med det og øker mengden etterhvert som hun er klar for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...