Gå til innhold

Flere med lavt SF-mål? Litt bekymret her jeg sitter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag og SF-målet er langt under det grønne feltet.

Flere som har opplevd dette? Og hva har de funnet ut hos dere?

Ble henvist til ny UL.

Er forresten 27+2 så noen dager til jeg egentlig hører til her.

Men håper dere med erfaringer gidder å svar meg.

Skrevet

hei,jeg har også veldig lavt sf-måling og ska inn til en slik vekstultralyd,venter bare på timen.Jeg er nå 31+1uker...men jeg var selv veldig lita når jeg kom til verden,samt min søster,så det kan ligge i blodet at vi får små babyer.Har to sønner og de har vært normal begge to.

Skrevet

Var hos jordmor for snart 3 uker siden (da uke 27) og SF-målet var akkurat under gjennomsnittet - er 3.gangs og har ikke hatt så store barn v/fødsel, men jordmor satte opp ekstra kontroll (skal dit på torsdag) for å sjekke om SF-mål og vekta har gått opp. Hvis ikke det har gått opp så mye siden sist vil hun sende meg på vekstestimering.

Skrevet

Hei

er 28+1 uker nå. Mitt ligger helt på grensen av det grønne. Skal på vekstestimering i morga og i uke 35. Skulle egentlig i uke 30, men ble fremskyndet pga kynnere.

Jeg fikk en perfekt gutt på 2,4 kilo tolv dager over tiden sist, så får derfor ekstra oppfølging nå. Da hadde jeg vært på vekstkontroll i uke 36 også, men de bommet litt, og jeg skulle visst vært tilbake. Så denne gangen blir det tettere oppfølging.

Skrevet

Jeg er 37 uker i morgen, og har de tre siste målingene ligget nederst på det grønne. Alle kommenterer at magen er liten, og jeg føler det vel selv også. Men førstemann var jeg heller ikke stor, men kanskje litt større enn nå. Da han kom ut var han 3900 gram. Har vært litt bekymret da målene er så lave. Var hos lege i går på sykehus og fikk UL. Han tok en vekstestimering og målene viser at han ligger akkurat på gjennomsnittet. Han ble målt til å være 2900 gram nå.

Så selv om magen er liten og SF-målet ligger nederst på kurva, kan babyen likevel være gjennomsnittlig.

Skrevet

SF-målene mine ligger nederst på kurva men jeg har vært til ultralyd og fikk der beskjed om at babyen er 4% over gjennomsnittet så dette har tydeligvis ikke noe å si. Når jeg var hos jordmor sist sa hun at rompa antageligvis lå under ribbeina og da blir det vanskelig å få riktig mål.

Tror det noen ganger er vanskelig å få riktige mål ettersom hvordan babyen har plassert seg i magen. ; ))

Skrevet

Jeg har også lave SF-mål, hatt det hele svangerskapet. Var på 3D ultralyd i uke 26, og da var min baby laaangt over gjennomsnittet. Jordmoren var tydligvis så bekymret for hvor stor babyen kan bli, at hun nevnte opptil flere ganger at jeg måtte få målt bekkenet mitt fordi jeg er liten i bredden og lengden.

Hun sa også at selvom SF-målene var lave, så ville det ikke dermed si at barnet er under gjennomsnittet.

Så det blir spennede å få vite etter innvending og utvending ul om bekkenet er stort nok, og hvor stor min lille jente er:)

Skrevet

Tusen takk for svar. Det setter jeg stor pris på. Blir litt roligere også. Spent på UL i morgen.

I hele forrige svangerskap lå jeg på kanten av det grønne feltet, men nå er jeg 2 nesten 3 ruter ned på det hvite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...