Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du fikk vite følgende?

Anbefalte innlegg

Datteren min er nesten 8 år og har ei venninne som ble 7 år kort tid før jul. I dag da vi passerte huset til venninna, så sier datteren min at moren til venninna er skikkelig, skikkelig streng. Enda strengere enn deg, mamma!

Åh, hva da? spurte jeg. Så fortalte datteren min at sist uke så var de to jentene der, også dro moren til butikken. Hun lot den våkne babyen som er nesten 1 år gammel være igjen med jentene mens hun handlet. Det var ingen voksne eller eldre søsken i huset.

Da hun kom tilbake så ble hun sint fordi at jentene hadde tøyset med babyen og lekt med ham og kjeftet så mye på sin datter at min datter dro hjem. Datteren min sa at de var snill med ham og ikke bar ham rundt, men lekte med ham og lekene hans, så det ble litt rotete.

Og siden har ikke datteren min villet dra dit.

Jeg kjenner ikke denne moren og har ikke snakket noe mer med henne enn hei og hadet i forbifarten. Bør jeg si noe? For jeg liker IKKE at hun lot min datter være delvis ansvarlig for hennes baby. Det synes jeg at hun er altfor ung til! Hva hadde du gjort i en lignende situasjon?

Fortsetter under...

Det høres jo litt merkelig ut, men personlig ville jeg nok ikke stolt 100% på versjonen til en 8-åring...

Selv ville jeg nok prøvd å snakket med denne moren, bli litt kjent med henne for å se hva slags type mor/person hun er, og utifra det vurdert videre om det er noen grunn til å melde bekymring til ulike instanser.

Tja- nå var det sikkert søsteren som hadde ansvaret selv om din datter var der? Kan jo hende at hun pleier å se etter babyen av og til og at hun vet at hun kan stole på datteren sin...

Nå har jeg jenter i den alderen selv og jeg må inrømme at jeg nå har begynt å si fra også til vennene deres om de finner på for mye rart. Noen av vennene deres går det helt fint med, mens andre av vennene blir det helt kaos med. De roter- og da mener jeg virkelig ROTER... kaster gjerne leker, klær osv rundt uten grunn, de hopper i sofaen, sitter og står på stuebordet osv... Ikke slike ting mine barn pleier å gjøre, og sikkert ikke noe vennene pleier å gjøre hjemme heller, men noen barn bare blir slik når de er sammen...

Kan jo selvfølgelig diskutere hvor ansvarlig det er å la en 7-åring passe babyen, men ang. kjeftingen så er noen strengere enn andre, noen hever stemmen mer enn andre...

Hva jeg hadde gjort? Latt datteren min selv bestemme om hun vil dit igjen eller ikke.. Eller invitert venninnen hennes til oss:)

Bare så det er sagt, jeg tenker _ikke_ på å melde henne til barnevernet. Men jeg vil ikke at min datter som ikke engang er 8 år skal sitte som delvis ansvarlig for babyen dersom noe skulle skje! Skal gi datteren min beskjed om at hun ikke får være der med venninna og babyen alene.

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...