Gå til innhold

Noen vits med ettårig nettbaserte kurs?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hva du legger i "nettbaserte kurs".

Tar du nettbasert studie som gir studiepoeng, så vekter jo dette like mye som et ikke-nettbasert studie med tilsvarende studiepoeng.

Tilbydere av nettstudier gir jo bare tilbud om undervisningsopplegget. Eksamenen er den samme som heltidsstudentene tar, og du tar den hos universitetet eller høyskolen som "eier" studiet, men som privatist.

Tar du for eksempel journalistikk ved NKS så går du opp til eksamen ved Høgskolen i Oslo, og tar du jus ved Folkeuniversitetet så tar du eksamen ved Universitetet i Oslo. Du får samme vitnemål som "klasseromsstudentene".

Så at nettbaserte studier blir sett ned på skyldes i så fall uvitenhet, all den tid pensum og eksamenen er akkurat det samme :)

Enig med hun over her, kommer veldig ann på hva slags nettbasert kurs du tenker på å ta! vanskelig å svare uten å vite hva slags kurs du mener.

Rene nettskoler som nki og nks osv har vel endel studier som ikke gir noen tittel, og blir kanskje sett på som litt sånn "tullekurs" hos endel arbeidsgivere..

Men veldig mange offentlige høyskoler har jo studier over nettet, og da følger du jo det samme som vanlige studenter.. Så det likestilles med andre..

Mye lettere å svare konkret om du sier hvilke kurs du tenker!

Takk for svar!

Jeg tenker da foreks. Lønns og personalstudiet ved NKS?

Nettjournalistikk har jeg tatt og er akkuratt ferdig med, men vanskelig med jobb.

Økonomisk utdannelse er jo noe man trenger flere steder enn journalistikk har jeg inntrykk av.

Av alle nettbaserte kurs du kan ta, så vil jeg tro at de innen lønn og regnskap er noen av de lureste å gjennomføre, da de er veldig yrkesrettede. Det er dessuten mange jobber innen lønn og regnskap, og det er enkelt å få "innpass" for eksempel via vikabyråer. Jobber som f.eks lønns- og regnskapsmedarbeider krever gjerne ikke så mye utdannelse, så du kan heller "jobbe deg oppover" via arbeidserfaring.

Jeg kjenner ikke så godt til studiene på NKS, men har du sett på fagskoleutdanningen deres i lønn og regnskap? Vil mene denne utdanningen er litt "tyngre" enn den du nevnte, ettersom det er en NOKUS-godkjent fagskoleutdanning. Men det kurset du nevnte er helt sikkert bra nok altså.

Journalistikk er håpløst. Da må du nesten ha tid og økonomi til å kunne gutse som frilanser, skrive "for egenhånd" og håpe på at noen vil kjøpe arbeidene dine. Og hvis ingen vil det så har du jobba for ingenting. Det er veldig vanskelig å få fast jobb som journalist.

Om du tenker mot et økonomisk studie vil jeg heller anbefale deg og f.eks se på bedriftsøkonomi årsstudie gjennom høgskolen i hedmark.. se på hihm.no og studiesenteret.no.

Jeg vet at folk som har f.eks regnskapsskolen fra nki og lignende kanskje kommer litt bak i køen enn de som har økonomiske studier fra en høyskole, sier ikke at kvaliteten er dårligere, men det kan ofte være sånn..

Også er det mye billigere å ta et nettstudie fra en offentlig høyskole enn nki osv.

Annonse

Det er nok sant at bedriftsøkonomstudie har mere tyngde, men så er det det med studiekompetanse da og realkompetanse kommre jeg ikke inn under da jeg ikke har erfaring fra økonomi.. =/

Liksom det jeg ser etter.. et kurs/studie innen økonomi. Nå er vel ikke det kanskje det artigste jeg kunne tenkt meg, men har litt interesse for det.

Hovedgrunnen til at jeg tar det er rett og slett at jeg trur jobbmarkedet er mye større enn foreks det journalistiske.

Noen som tilfeldigvis vet hvor mye en sånn "lavtutdannet" økonomikonsulent tjener?

Nå er det jo veldig enkelt å "jobbe seg oppover" i yrker innen lønn, regnskap og økonomi da, ettersom disse yrkene er veldig praktiske og rutinemessige. Skal ikke mange månedene til før man har full kontroll og er klar for nye og større utfordringer.

Uansett Hi, så er du mye lengre på vei MED denne utdanningen, enn uten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...