Skaubinna Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Min lille ELSKER puppen. Både til mat, så klart, men også som kos. Jeg har nok vært ettergivende med den jækla puppen da hun gråt i 10 timer i strekk og eneste som gjaldt, var pupp. Nå som hun har begynt behandling hos man. terapeut, er hun bedre, MEN vanen med puppen blir verre og verre. Særlig er det på kveldstid det er ille. Vi går og legger oss i mørkt rom i 8 halv 9 tiden, hun er trøtt, vi har det rolig og koser masse. Så legger vi oss til i sengen vår. Hun pupper og spiser seg mett (tror jeg), og så begynner hun å kosesuge. Hadde det tatt 10 minutter hadde det vært ok, men det tar gjerne 3 laaaaaange timer på rommet før hun kanskje sovner - med puppen. Puppene mine er sååååå såre og vonde og jeg klarer snart ikke mer. Jeg har prøvd å gi henne andre puppen med mer melk, men da gulper hun det gjerne opp igjen - ergo er hun mett har jeg antatt. Derfor ikke prøvd mme på kvelden da jeg anser henne som mett nok (?). Har prøvd smokk etter smokk. Men neida, de nekter hun å ta. Blir rasende og brekker seg veldig. Hvorfor i all verden tar hun ikke den når det hun tydeligvis trnger, er å suge seg i søvn? Jeg ligger og stryker og koser og nynner, jeg er stille og rolig. Hun lukker øynene.....men sove...NEIDA. Når hun da sovner, og puppen detter ut, lister jeg meg forsiktig opp. Legger jeg henne i senga si da, våkner hun og en ny runde med puppen. Så har begynt å prøve å ha henne liggende i vår seng (vet det er dumt men....) I det jeg reiser meg hører jeg hun begynne.....pusten går raskere og raskere, litt sånn hektisk, og bein og armer kaver i vill sky... Huff, hviorfor kan hun ikke sovne????? Hun gnir seg i øynene stakkars, er rød og fæl, jeg får så vondt av henne. Men sove - å nei. Skal det ta 3-4 timer hver kveld??? Kan jeg venne henne til smokken på noen måte? Noen med gode råd? Føler brystvortene snart detter av altså :-(
Ella S Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Har dessverre ingen gode råd å komme med - vil bare si at det er flere kosesuttere her. Tre måneder, og trenger puppen for å sovne både på dagtid og på kveldstid :-/ Trener på å sovne i vogna (foreløpig vil det kun soves der når vogna er i bevegelse, men håper på å kunne trappe ned på bevegelsene etterhvert), og håper på at det skal kunne hjelpe på å sovne i senga også. Puppene er såre til tross for at jeg hele tida har ammet med brystskjold :-/
Trollmor til 2 Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Du må ha innstillingen om at det er du som er sjef! Det er du som bestemmer. Hvis du mener at det må bli slutt på kosesuttingen, så bestem deg for det og hold deg til det! Hvis du er trygg på din egen beslutning vil barnet ditt lese det i kroppsspråket ditt og lettere gi seg med testingen. For testing vil det bli... At det skal ta 3 timer med kosesutting før hun sovner er jo ikke utholdelig. Hvordan er det for andre enn deg å legge henne? Vanskelig vil jeg tro... Jeg gjorde omtrentlig samme feilen med min førstefødte jeg og. Brukte puppen som smokk/kos. Og datteren min sovnet så og si alltid bare når hun lå til puppen. For det første gjorde det at datteren min ble veldig avhengig av meg. Jeg kunne knapt dra på butikken en tur uten at det var full krise i heimen. For det andre var det helt umulig for andre enn meg å legge henne. Og det resulterte i at jeg ble fryktelig sliten, pappaen slapp for lite til og eventuell barnepass fungerte veldig dårlig. Så jeg bare bestemte meg for at nå var det nok. Puppen var ikke lenger til kos. Det ble vel ca 3 netter/døgn fra helvete, men etter det gikk det seg bra til. I de 3 dagene/nettene måtte pappaen ta henne mye mer enn meg, men vi passet på å avlaste hverandre i leggeprosessen. Nå har jeg akkurat blitt mamma igjen. Har en liten kar her som er 5 dager gammel =) Jeg er fast bestemt på at han ikke skal få kosesutte på puppen. Pupp = mat. Smokk/tott = kos. Jeg er sjef! Mammas ord er loven =P
Skaubinna Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2011 Takk for svar! Vesla er 7 uker nå på fredag. At jeg er sjefen hørtes litt voldsomt ut, selv om jeg i grunn er enig i det du skriver trollmor. Ikke så lett å være hard mot henne når hun er så liten, bløtt hjerte vettu;-) Noen flere med gode tips, så mottas de med takk:-)
gutt 10 Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Min gutt var likedan, det var ikke snakk om amming hver 3. time el lign, det var amming i 3 timer, så en liten dubb på puppen før det var på den igjen. Prøvde jeg å legge han fra meg så våknet han og skulle ha mer pupp. Jeg løste det bare med alltid å være sammen med han. Sitte i sofaen med han på puppen på kveldstid og så la han seg sammen med meg og sov ved siden av meg. Har bare satset på at det går seg til etterhvert. Nå er han 4.5 mnd og har akkurat puppet han i søvn på soverommet. Heldigvis får jeg nå sneket meg ut derfra og får litt tid for meg selv på stua.
Gjest Skrevet 9. februar 2011 #7 Skrevet 9. februar 2011 Har du prøvd disse anatomiske smokkene fra NUK i silikon? den typen er det eneste barnet mitt tar. Mitt første barn var som du beskriver, med 2.mann brukte jeg en formue på forskjellige smokk-merker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå