Gå til innhold

Jeg skal i dåp om noen uker. Hadde dere blitt glad for en slik dress?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp! Jeg syns det er en kjempefin gave. Nøstebarnklærne er jo kjempegode, men såpass dyre at man kanskje ikke tar seg råa til å kjøpe så mye derfra selv. Dessuten er det jo en veldig brukanes gave. I motsetning til en sko i sølvplett liksom..

Jeg hadde hverken blitt glad eller lei meg.

For det første synes jeg en dåpsgave skal være en gave å ta vare på som et minne når man blir voksen. Klart en ulldress kan tas vare på, så det er ikke helt på bærtur.

Men jeg hadde rynket på nesen over at det var fra nøstebarn. Da hadde den enten ligget ubrukt, eller holdt fram første vask. Jeg vil ikke ha hverdagsklær som må håndvaskes, og alt går rett inn i maskinen.

Nøstebarnkle fungerar heilt fint å vaske i dei fleste vaskemaskiner, om ein vaskar på 30grader ullprogram, med lav sentrifugering og skikkeleg ullvaskemiddel. Brukar MYKJE nøstebarnkle, og ingenting har blitt øydelagt av maskinvask endå (brukt 3forskjellege vaskemaskiner, og eine er i allefall 20år gammal).

Annonse

Jeg syns bruksgaver som kan være minne og man kan spare på er fine dåpsgaver, ulldress fra nøstebarn syns jeg ikke er det. Det vil være en ren bruksting som jeg likegjerne kunne kjøpt selv. (Ikke at jeg noen gang har kjøpt ulldress fra nøstebarn eller kommer til å gjøre det, men det er fordi jeg aldri har sett behovet for det når det er så mange andre ulldresser som fungerer bra og dessuten har vi veldig mye bra hjemmestrikket.) Sølvsko som noen nevner syns jeg også er en kjedelig dåpsgave. Eventyrbøker, sangbøker, sølvbestikk, barneservise osv syns jeg er mye finere gaver.

Tja, glad og glad. Kjekt å ha men til dåp syns jeg man skal gi noe man kan ta vare på.

Jeg liker personlige og spesielle gaver som påmalt stol, gyngehest av tre, babypledd med navn og detaljer, eventyrbøker med en hilsen f eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...