Gå til innhold

Født i haugesund?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, jeg fødte der for tre uker siden. Visittiden er latterlig kort eneste, kun en time og det er kun da far får være på rommet. Ellers syns jeg personalet var flinke til å komme innom for å høre hvordan det gikk, hjelpe med amming osv... Selve fødselen min var veldig kort, fødte under en time etter jeg kom til sykehuset, så akkurat det kan jeg ikke si så mye om... Om førstegangsfødende får ligge på hotellet vet jeg heller ikke, jeg reiste hjem dagen etter jeg fødte.

Ja, om du og baby er friske er det klart dere kan dere ligge på hotellet. Første gangen måtte jeg ligge på barsel og baby på nyfødt pga. komplikasjoner under fødselen, og andre gangen reiste vi hjem etter 6 timer. Så jeg har ingen erfaring med pasienthotellet annet enn at mannen bodde der en natt under min første fødsel. Det såg veldig nytt og pent ut.

Jeg vil ha barnefar tilstede så mye som mulig, helst hele tiden:p Syns det er skummelt å føde for første gang for så å bli overlatt til meg selv med en haug med fremmede mennesker....og vet at jeg kommer til å være stresset med tanke på amming osv så synes det hadde vært greit og ha samboer tilstede, noe han også vil selvfølgelig. Derfor tenkte jeg på hotellet:p Der får vel barnefar overnatte med mor og barn så vidt eg har forstått? mot en liten sum selvfølgelig, men det er det verdt. Er ikke bare mor som skal knytte bånd med babyen.

1time synes jeg var utrolig lite!:o

Trodde en måtte være påsykehus i minst 2 netter før en fikk dra hjem? Sånn er det der jeg bor i alle fall...enda en grunn til å føde i haugesund i stedet for:p

HI

Jeg likte meg forresten ikke på barsel. Det var trist og kaldt. Jeg var heldig å få enerom, og det er jeg glad for. Hadde vært helt forferdelig å måtte dele rom med andre nybakte mødre og deres babyer når jeg selv ikke fikk ha min sammen med meg. Fikk ikke en gang ta han opp de 4 første dagene. Dusj og toalett var gammelt og slitt, og ute i gangen. Det var kun små håndhånkler å tørke seg med. Jeg lå flere dager med blodtilgriset seng, ingen som spørte om jeg trengte noe hjelp. Men var så heldig å få kjekft fordi jeg ikke var på rommet mitt (men hos babyen min) når det var tid for å få antbiotika.

Men de to jordmødrene jeg hadde under min andre fødsel var fantastiske. Så det varierer nok hvilket inntrykk en sitter igjen med i ettertid.

Annonse

Nei, så lenge alt er i orden kan man dra hjem etter 6 timer. 6 timer er minimum babyens hjerte skal ha for å roe seg slik at legen kan gi babyen en sjekk før en reiser hjem. Men man må tilbake for å føllingstest og hørselstest etter et visst antall timer.

Jeg har født to ganger der og har bare gode opplevelser, syns at de er veldig flinke der og tar deg alvorlig.

Første gangen hadde jeg problemer med ammingen og da fikk jeg ikke lov til og legge meg inn på hotellet, men fikk reise hjem etter 5 dager da jeg fikk nok melk og han fikk til og suge ortlig.

Andre gangen gikk jeg ned på hotellet, men egentlig så kunne jeg like godt ha reist hjem etter fødselen. Jeg var i strålende form og merket knapt at jeg hadde født. Jeg var der nede i 1 dag før jeg reiste hjem.

Fort at de lar deg komme ned på hotellet MÅ du klare og gå ned selv og du MÅ ha tisset etter fødselen ellers får du ikke lov;)

Vil uansett ikke anbefalle deg hotellet om du er første gangs for det er ingen pleiere som surrer rundt i gangene der om det er noe du lurer på..feks så er det veldig stress og måtte gå opp selv med bayen midt på natta til barsel..

Fød i på stord. Der får en familierom, far får være der hele tiden. God service og hjelp fra personalet som jobber der. De er kjent for sin varme. En får være der helt til en er trygg og føler seg klar til å komme hjem. ;-) bare positive erfaringer.

Du får ha besøk av barnefar så me du vil, men dere får kunn oppholde dere på rommet ( om du ligger på rom med flere) under visittiden. Det er felesarealer dere kan oppholde dere i. Når jeg lå der så kom og gikk samboeren min som han ville;)

Dette var haugesund sykehus i 08..

Jeg fødte også i Haugesund i 08 - lå på barsel og følte jeg fikk god hjelp med amming og andre ting når jeg trengte det. Ellers syntes jeg det var koselig å ligge på barsel. Da var det alltid noen å prate med og utveksle erfaringer med :-) Det at visitttiden er kort var ingen problem - det finnes litt stoler/ sofaer rundt om i gangene der besøkende kan komme når som helst. Men det ble litt lite søvn på meg da - selv om de andre barna på rommet var ganske rolige... Men jeg våkner av den aller minste lyd - og så måtte jeg jo følge med på det vesle vidunderet! :-)

Jeg har termin 17 april og er ikke sikker om jeg velger barsel eller hotellet enda... Har jo ei på 3 hjemme, så da hadde det vært greit å få sove/hvile så mye som mulig før jeg drar hjem. Men jeg tror det er best å ta det som det kommer og gjøre det som føles rett der og da :-)

Har født 2 ganger i Hgsd. Første gang i -05, da bodde vi på pasienthotellet, både jeg og faren. Vi dro da hjem etter 2 netter, men måtte tilbake dagen etter for å ta Føllingtesten.

Andre gang fødte jeg i påsken -07, da var hotellet steng, så jeg lå på barsel og delte rom med 3 andre. Ville definitivt valgt pasienthotellet!

Etter begge fødslene fikk vi ligge på fødestuen i 4-5 timer for å komme til hektene, selv om det var lette fødsler. Fikk mat og champagnebrus, hjelp til amming, barnestell osv.

Men på barsel følte jeg det var litt ammepress. Likte meg mye bedre på hotellet. Da fikk jeg hjelp når JEG ba om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...