Gå til innhold

I India kan man ikke adoptere statsløse barn...

Anbefalte innlegg

De kan ikke adopteres av noen, verken indiske eller utenlandskestatsborgere.

Disse barna ser frem til et liv på barnehjem, uten utsikter til å bli adopterte av noen.

I følge Indisk lov er det Volden som er mora, da det er hun som har kjøpt surrogatet.

Fortsetter under...

Hun kan fint bosette seg i India for å ta vare på barna selv om hun ikke får adoptere dem.

Hvorfor skal Norge bryte loven når India ikke gjør det?

Mener du virkelig at vi skal bryte loven (som er klinkene klar) fordi hun har brytt loven? Mener du virkelig at det skal lønne seg å lyve til staten og gjøre ulovlige ting?

Diskusjonen bør ikke være hva som skjer med henne og barna, men om vi skal revurdere lovverket. Skal vi åpne for surrogasi med hjelp at donoregg og donorsæd? Da må vi ta den diskusjonen, alt annet blir for tåpelig.

Som jeg skrev i det andre innlegget: Sjekk ut hvor de forskjellige partiene står i denne saken og stem på rette parti ved neste valg. Det er rette veien å gå.

Annonse

Hun har jo søkt om oppeholdtillatelse der i en omgang og har etter det jeg skjønnt fått utvidet den litt, men det gjør ikke barnen til Indiske statsborgere av den grunn. Hvis hun av en eller annen grunn blir nektet fortsatt oppeholdtillatelse står barna uten noen som ønsker å ta vare på dem, da dem anses som norske av Indiske myndigheter. Og de Indiske barnahjemmene har mer en nok av egne foreldreløse statsborgere ingen vil ha at ta seg av.

Er donor fra USA er de genetisk fra USA.

Ikke bare for henne å bo der nede, kan ikke kjøpe uten å være Indisk statsborger.

Så de barna kan aldri kjøpe noe i sitt navn.

Har ei fra India i min familie som fortalte meg dette.

Annonse

Så det spiller ingen rolle da at den Indiske donoren eller hvilket land donoren nå egentlig kjem fra ikke vil ha barnet, og har full rettighet til å både donere egg, sæd, og bruke en 3 perdson til å å bære frem barnet.Surrogat moren har jo ikke heller noen genetisk tiulknyting til barnet annet en an hun fungerte som rugemaskin, og slettes ikke ønsket å beholde noe barn.

Vi skal bare drite i det, og se på at Indiske myndigheter driter i tvillingene for hva? Å straffe noen som mer en gjerne ønsker å være deres mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...