Gå til innhold

Babyen min bæsjer grønt... hvorfor det???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at det ikke er uvanlig, men nå har det pågått i over en uke!!

Kuttet ut melk torsdag, som resulterte i MYE bedre søvn (mulig det var tilfeldig, men deilig er det!!). Virket som avføringen begynte å gå over i sennepsfarget, men nå er den like grønn igjen.

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal uansett ta det opp med lege når han skal få neste vaksine, forhåpentligvis kommer vi oss dit denne uken.

Kan det være farlig?? Gutten virker ellers frisk og opplagt, og det virker ikke som han har magesmerter. Han er god og lubben og ser ikke ut til å mangle næring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at grønn bæsj kan ha sammenheng med magevondt/luft i magen.

Skrevet

Du får rimelig mange svar ang temaet om du googler det...

har sett det her noen ganger også, uten at jeg har kunnet sette det i noen som helst sammenheng. Grunnen har heller ikke vært magevondt.. Første gangen han hadde avføring som var grønn var faktisk da jeg hadde brystbetennelse.. Jeg antok at det sikkert var pga endring i bakteriefloraen at bæsjen hans endret farge. Var bare et par "grønne" bleier så gikk det over. Nå forekommer det bare en gang i blant..

I spebarnsboken som jeg fikk på barsel står det så enkelt: Spebarns avføring kan variere i fargen fra å være helt lysegul til sennepsgul og videre til grønn. Dette er helt normalt. Vær obs dersom du ser blod i avføringen.

Så med det i bakhodet bare registrerer jeg hvordan avføringen ser ut, tenker ikke noe særlig på fargen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...