Gå til innhold

Hva er lønna for NK i Daglivare?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er fastlønn som er forskjellig fra kjede til kjede, men generelt er den ræva.

I tillegg må en forvente å jobbe mange timer overtid i uka uten en ekstra krone, siden overtid er "innbakt" i lønna. Men når lønna i utgangspunktet er rekordlav, hjelper det lite.

Har hatt mine år i den stillingen og det ser bra ut på cv'en, men aldri mer.

Annonse

Det varierer fra kjede til kjede/butikk til butikk.

Er det er franchisebutikk kan farnchisetaker bestemme om nk skal ha fastlønn eller timelønn. Følger butikken tariff får nk lønn etter den visst det er snakk om timelønn. Er det fastlønn kan franschisetaker bestemme hva fastlønnen skal være.

Vet ikke hvordan det er om butikken ikke følger tariff, da er det vel kjeden som bestemmer timelønn..

En ting er sikkert, jeg skal aldri jobbe i en butikk som ikke følger tariff!!

Her for noen år siden jobbet jeg i en butikk som fulgte tariff, hadde da ca 140 i timen. Måtte slutte der da jeg og sambo skulle flytte til hans hjemby. Fikk tilbud om en jobb i en klesbutikk der og de fulgte ikke tariff og vips var timelønnen min 113kr!

Det er forskjell på om det er fastlønn eller timeslønn. Det lønner seg som oftes med timeslønn, men det er litt forskjellig fra sted til sted. En viss mengde med overtid er ilagt fastlønnen, slik som varetellinger osv. Ikke like enkelt å få avspasert overtidsjobbingen heller, så det er ofte timer man jobber men ikke får noe for.

Hos oss følger vi tariff, men vet ikke hvor mye NK har hos oss, tror han har mer enn tariff faktisk. Men jeg tror ikke jeg har så mye mindre enn han i timen egentlig. Han jobber mye mer enn han egentlig skal, og sliter med å få avspasert dette.

Jeg har nesten 160kr timen.

• 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...