Gå til innhold

nei til eggdonasjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

De som ikke er ufrivillig barnløse kan rett og slett ikke uttale seg mot donasjon. Man har overhodet ingen innsikt i den smerten det er å ikke kunne få barn hvis man ikke har vært der selv! Jeg kjenner ikke denne smerten og kan heller ikke forestille meg den, men jeg støtter de som tar i bruk alle mulige midler for å kunne få barn. Hadde gjort akkurat det samme selv.

Man kan da drive slektsforskning selv om man er resultat av donasjon? Ærlig talt.

Lurer på hvor mange foreldre forteller barna at de faktisk er ikke biologiske foreldre. Vet i hvert fall om et par som måtte bruke donorsæd og nei, de har ingen planer å fortelle det. Da må man jo håpe at barnet selv ikke får mistanke en gang og sjekker det.

Egg- og sæddonasjon er absolut ikke det samme. Sæd produseres hele tiden uansett, mens egg kan man bare høste etter intens stimulasjon, dvs kvinnene er proppfulle av hormoner.

Et sted går grensen. Jeg vil ha barn, egne barn. Vi fikk det til med IUI. Hadde det ikke fungert med egne barn ville vi nok adoptere. Selv om du bærer og føder barnet når du får befruktede egg fra en annen kvinne er det ikke ditt biologiske barn, da kan jeg like godt adoptere.

Selvsagt kan de som ikke er ufrivillig barnløse uttale seg! Makan til sludder. Det er ikke sånn at kun de som blir utsatt for voldtekt kan mene noe om straffereaksjonen, eller at kun de som er narkomane kan mene noe om behandlingsopplegget.

I Danmark var det kvinner som allerede var i forsøk som kunne donere bort egg, så ingen forskjell på egg- og sæddonor der.

Den som føder er biologisk mor ed eller ei, sånn er loven.

Er nok mange som er åpne om barna er donor, som dere sikkert har skjønt er nå jeg åpen.

nei dere mener vel det at det bare er vi som får barn naturlig som har rett på barn dere vel.? er ingen rettighet å få barn nei, men tror dere hadde lidd like mye om ikke dere kunne få barn...!

sier bare JA til eggdonasjon jeg...er godt at de som ikke kan få barn selv kan få hjelp!

Jeg får mark av de tåpelige innleggene her! Selvsagt er det traumatisk at man ikke kan få barn når man ønsker seg det! Har vært der selv. Selvsagt er det ikke en rettighet å få barn. Mye hjelp er flott å kunne få, annen type hjelp er ikke ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...