Litle Peanut Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Tenkter dere om caffelatteen og sjokoladen på caffe er pasteurisert? Jeg elsker caffelatte og kan drikke den selv om jeg er gravid, den smaker like godt, men har tenkt på om jeg egentlig burde? Hva tenker dere? Det samme gjelder kakao. Før brukte de vanlig lett/h-melk fra butikken, men ser nå at de bruker en annen type. Regner jo med at det ikke er lov i Norge å selge melk som ikke er pasteurisert, men alikevel, så lurer jeg.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Det beste er vel å spørre dem. Mener dessuten at melka blir steamet(usikker på hvor mange grader) når man skal ha den i kaffelatte. Men spør dem du, så er du sikker
CamillaBlirSnartMamma Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 All melk er vel pasteurisert som selges i Norge? Om man ikke kjøper direkte fra bonden?
Litle Peanut Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2011 Ja, det var det jeg tenkte,men er usikker.
Litle Peanut Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2011 har spurt dem, men de visste ikke. Viste meg melka de hadde oppi, og det var ukjent merke og det stod ingenting om den var pasteurisert eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå