minimera Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 da blir det ikke mer morsmelk på lille jenta vår. Hun vil ikke ta puppen i det hele tatt, hun skriker og skriker... Så nå er det flaske og melken hos meg er borte. Jeg har prøvd å pumpe men jeg har så store brystvorter at det gjør skikkelig vondt og jeg får heller ikke pumpet ut noe særlig... hun er bare to uker, og jeg kan ikke gi henne det beste... jeg er redd for at hun blir syk og svak, og at jeg kommer til å tenke på dette, at det er min feil at hun får astma, allergi eller noe enda værre, At jeg kunne jobbet hardere, gjort det annerledes på en måte... jeg vet ikke... jeg føler meg mislykket og jeg føler mannen min syns jeg er det også..muligens innbilling, men jeg føler det på meg.... og at andre vil se rart på meg når jeg tar frem flaske og ikke pupp, at de vil dømme meg: jasså så hun gav opp, hun holdt ikke ut.... snufs.... ville bare få luftet tankene mine... jeg bare gråter...
Gjøkeredet③ Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Alt jeg kan si er: Hold motet oppe:o) Du prøvde, og det gikk ikke. Don't beat yourself up about it.. Og hvis folk vil dømme, så la de dømme. Du vet du gjorde ditt beste..
1. gangsmams Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 Huffameg!!! Du må ikke føle deg mislykket. Du er en kjempeflink mamma uansett om du har melk eller ikke. I det store og det hele er det ikke det som definerer hvordan vi er som mammaer!!!!!! Jeg blir så provosert over dette ammehysteriet som er for tida. Vi stakkars mammaer tror jo ikke at babyene våre kan leve uten melka vår, men det kan de!!!! Det blir fine, sunne, sterke voksne av mme også!!! Det er ikke noe nederlag å ikke kunne amme, og babyen din kommer til å bli tjukk og god og frisk på mme også!!! Jeg håper du kan snakke med mannen din om hvordan du føler det så du slipper å bekymre deg for at han skal syns du er mislykket. Det er viktig å få støtte og omsorg fra han..... Masse masse lykke til med det lille nurket ditt!!! Klem fra
Gjest Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 barnet ditt blir ikke sykt av mme. Ikke tenk på det værtfall.
mammaløve Skrevet 8. februar 2011 #5 Skrevet 8. februar 2011 Jeg fikk flaske da jeg var liten fordi mamma ikke hadde nok melk til meg, og jeg ble en skikkelig kul, smart og ikke-allergisk dame da jeg ble stor Og stor ble jeg også! Det beste er at dere begge har det bra! Du er ikke mislykket, men en ansvarsfull, empatisk og god mamma. Lykke til!
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 8. februar 2011 #6 Skrevet 8. februar 2011 Jaja, du prøvde i allefall. Jeg har aldri amma!! Tenk på det du, og foreløpig har ungen min null tegn på astma,allergier eller andre skummelheter Ikke har han vært særlig syk heller, legger fint på seg, er stor og sterk. Du er en super mamma fordet, og i alle fall ikke mislykka!!
Miss Snow Skrevet 8. februar 2011 #7 Skrevet 8. februar 2011 Jeg føler det AKKURAT som deg! Jeg føler meg som en forferdelig mamma som ikke har nok melk til babyen sin, og syns det er flaut å ha med flaske når vi skal noe sted. Har lyst til å rope ut at jeg ikke har nok melk til henne og understreke at jeg absolutt ikke har lyst til å gi henne flaske, men at vi bare er nødt.. Som helsesøstra sa til meg; det er ikke alle som får til amminga. Det føles som et grusomt nederlag, og selv om alle sier at det går fint uansett, så kjennes det forferdelig vondt allikevel. Jeg veit jo at det viktigste er at jenta får nok mat, men sårt er det uansett. Send gjerne en e-post til ammehjelpen og tøm hjertet for alle dine sorger rundt amminga, evt. helsesøster om hun er trivelig. Vi kan ikke gjøre så mye mer enn vårt beste uansett!
Miss Snow Skrevet 8. februar 2011 #8 Skrevet 8. februar 2011 Jeg føler det AKKURAT som deg! Jeg føler meg som en forferdelig mamma som ikke har nok melk til babyen sin, og syns det er flaut å ha med flaske når vi skal noe sted. Har lyst til å rope ut at jeg ikke har nok melk til henne og understreke at jeg absolutt ikke har lyst til å gi henne flaske, men at vi bare er nødt.. Som helsesøstra sa til meg; det er ikke alle som får til amminga. Det føles som et grusomt nederlag, og selv om alle sier at det går fint uansett, så kjennes det forferdelig vondt allikevel. Jeg veit jo at det viktigste er at jenta får nok mat, men sårt er det uansett. Send gjerne en e-post til ammehjelpen og tøm hjertet for alle dine sorger rundt amminga, evt. helsesøster om hun er trivelig. Vi kan ikke gjøre så mye mer enn vårt beste uansett!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 8. februar 2011 #9 Skrevet 8. februar 2011 Herregud for et hysteri!! Min gutt har aldri smakt en dråpe morsmelk i sitt 4 mndr lange liv, og han har ingen tegn til astma/allergier, er verken syk eller svak, og jeg vet jeg er verdens beste mamma til min sønn selv om han får flaske. Du som sier det er flaut å ta med flaske ut og mate ungen din.. ser du ned på andre som sitter på kafee og gir ungen sin mat med flaske?? DET sier i tilfelle mer om DEG enn om det gjør om flaske-mammaen!!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 8. februar 2011 #10 Skrevet 8. februar 2011 Syns kanskje du er litt vel hard her LilleNurketMitt.. Hun er veldig lei seg og føler seg mislykket. Da dukker alle slags tanker og følelser opp. Hun føler alle vil se på henne, det er noe helt annet enn at hun selv ser ned på andre. Da jeg begynte med mme til jenta mi syntes jeg det var " flaut" å si det i sosiale sammenhenger.. og det er lett å føle seg mislykket. Ofte kommer det kommentarer som " uff, så trist da, det er jo best at de blir fullammet til 6 mnd".. Selv om jeg vet jeg ikke er mislykket, var det lett å føle seg slik når man måtte "gi opp". Om ikke du følte det slik, betyr det jo ikke at HI ikke har lov å føle det slik? Dette syns jeg helt ærlig var unødvendig.. Sorry..
mina :) :) Skrevet 8. februar 2011 #11 Skrevet 8. februar 2011 Skulle tro det var meg som hadde skrevet innlegget ditt Har en jente på 2 uker som ikke vil ta pupp. Hun bare skriker og snur seg vekk når jeg legger henne til.Har ikke ville tatt i det hele tatt. Har pumpet meg så hun har fått litt morsmelk, men mest tillegg. Og nå har melken begynt å forsvinne. Har vært på ammepoliklinikk i dag, men hun er en bestemt liten frøken. Vil ikke suge i det hele tatt. Har vært noen tøffe uker, for har veldig lyst til å få til ammingen. Men nå tror jeg at jeg snart gir meg.
jlille Skrevet 8. februar 2011 #12 Skrevet 8. februar 2011 har dere prøvd å stimulere brystet ved å håndmelke? Jeg fikk ikke melk til å begynne med, jeg pumpet og pumpet og fikk ut noen få dråper max.. Så begynte jeg med håndmelke, og da fikk jeg ut mer og mer, og så plutselig hadde jeg fått spreng Det viktigste er jo uansett at ungen din vokser, tror denne mm-greia er litt hysteri Jeg kjenner mange som har fått mme (deriblant undertegnede:P), og alle er friske og raske
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 8. februar 2011 #13 Skrevet 8. februar 2011 Syns ikke du har noen grunn til å føle deg mislykket. Noen ting får man ikke gjort noe med. Jeg fikk ikke ammet eldste pga hun ikke ville ta puppen og jeg som var sååå forberedt på å amme. Men da vi begynte med flaske og fikk rutiner på det fikk jeg en helt ny baby! Hun ble glad og fornøyd. Jeg slapp å føle meg mislykket lengre og hun slapp å hyle pga hun var sulten. Denne gangen ville heller ikke sønnen min ta puppen. Så vi gikk over på flaske for alvor når han var 4 dager. Du har prøvd ditt beste! Forøvrig så har jenta mi vokst opp hun også og er sunn og frisk. Dagens mme er så bra så du trenger ikke å bekymre deg enda
*Nøtta* Skrevet 8. februar 2011 #14 Skrevet 8. februar 2011 Ikke føl deg mislykket. Jenta di vil ikke ha puppen sier du og det er ikke noe mer du kan gjøre. DU vet i hjertet ditt at du har gjort alt du kan for å få dette til,og det er kun det som gjelder. Nei,legg negative tanker til side og kos deg heller med måltidene du gir henne fremover. Og jeg har iallefall ALDRI tenkt tanken at en mamme på cafe som gir babyen sin flaske er noen dårligere mamma enn hun som sitter ved siden av og ammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå