Gå til innhold

Syns virkelig noen burde fortalt meg at barnehagestart er livsfarlig..

Anbefalte innlegg

Nå har ungene vært syke i en uke, jeg og mannen er inne på tredje dagen med magesjau og influensa. Hurra! Det er noe av det verste jeg har vært med på.

Er det sånn alle får det når kidsa begynner i barnehagen? Eller er det bare vi som har truffet gullfuglen alldeles?

Fortsetter under...

Tja, vi har hatt motsatt erfaring. Barna våre har vært veldig friske mens de har gått i barnehage. Barna til naboen, derimot, som har vært hjemme, har vært syke til stadighet. Tror det har sammenheng med at barnehagebarn er mye mer utendørs enn andre barn. Man blir syk vinterstid av å være for mye inne.

Trodde de fleste fikk høre at det er slik for de aller fleste som har bhg barn eller barn i småskolen.

Fra jeg selv var lita og fremt til vi fikk barn har jeg nesten ikke hatt omgangsyke og andre sykdommer barn drar med seg.

I 2010 hadde jeg omgangsyke 4 ganger + mye mer.

Samme med ungene. Vi har gjerne en periode på 2-3 mnd hver vinter der en av oss er syke hele tiden.

Og vi har friske barn i forhold til mange av de andre i bhg.

Det er helt vanlig at barn (og familien) blir mye syke første året barnet går i barnehage. Det er mye nye basselusker som kroppen skal venne seg til ;-)

Hos oss fikk vi ny runde når barnet skiftet avdeling også...kjempekjekt.

Annonse

det er sånn det bare er ;) MEN, jo mer syk barnet er nå som det er lite, jo mindre syk er det når det blir større :D Og slike sykdommer som vannkopper osv, er like greit å bli ferdig med når unga er små og takler sykdom godt :)

og unger som snørrer mye, får bedre immunforsvar siden de svelger masse basiller i snørra ^^ Så gjør barnet ditt en tjenste, og ta godt imot all forkjølelse og magevirus, da får du friske og robuste barn når de blir større :)

(Barn med dårlig immunforsvar eller lidelser er selvsagt unntak)

Vi har sluppet ganske billig fra det første halve året. En del forkjøla og en runde med øyekatar. Ingen dager hjemme med sykt barn.

Barnet begynte riktignok senere i barnehage enn de fleste. Kanskje det har noe med saken å gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...