2010 Mammaen Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Må si jeg gleder meg til å få litt mer alenetid og voksensnakk! 3 uker igjen av permisjonen i dag og gleder meg til å gjøre litt andre ting enn bare dulle med gutten min hele dagen. Kommer nok til å savne han enormt, men heldigvis har en en kjempeflink pappa som gjør en like bra jobb som jeg gjør hjemme. Det gjør det jo lettere å forlate han. Flere som gleder seg, eller er det som å banne i kirken å ta opp et sånt tema her inne?
Nynte Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 5 uker igjen av permisjonen her! Gleder meg masse til å komme tilbake til jobb, være sosial og snakke med kolleger igjen. Synes dagene er lange og kjedelige.. Skal bare jobbe 80%, så da får jeg uansett 3 hele dager med minsten:)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 Nei, jeg snakket faktisk med mannen min om det i dag... Jeg skal gå hjemme til guttungen blir 14 mnd (august), men nå vurderer jeg å spørre sjefen om de trenger meg litt til våren. Jeg er lærer og har fri hele sommeren uansett og jeg merker jeg trenger å gjøre noe annet... Faren skal ta sin permisjon til høsten, så da skal han kanskje ta en feriedag i uken en periode. Men så lurer jeg likevel på om jeg vil angre på det i ettertid...? Det er nå jeg har muligheten liksom! :-) Jeg tror egentlig andregangsmødre er flinkere til å nyte permisjonen enn førstegangsmødre! ;-)
tromsøjenta Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 Jeg gleder meg til å begynne å jobbe, men er glad det er 8 uker til:-) Da er mini 10 mnd. Gruer meg til å være borte fra ham, men gleder meg til å være bare meg. Skal heldigvis ha ammepauser, så dagene blir jo ikke så lange. Må trappe litt ned på amminga innen den tid. Nytter ikke å amme 6 ganger fra 07-20 når man skal jobbe... Men det er helt greit:-)
2010 Mammaen Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2011 Godt at det er flere som gleder seg! Noen ganger får man inntrykk av at alle andre kunne vært hjemme i evigheter og man lurer på om man er den eneste som trenger litt variasjon i hverdagen og litt annen stimulering enn babysnakk ;-) Til deg JuniGull10 må jeg si at jeg forstår deg veldig godt! Jeg tror jeg hadde gjort det samme! Hvis jeg var i din situasjon og hadde den muligheten tror jeg at jeg ville hatt det MYE bedre de resterende 4 dagene hvis jeg fikk gjort noe for meg selv den ene dagen i uken og da hadde jeg nok også nytt de 4 dagene i stedet for å kjede meg, være lei og utålmodig! Man kan jo ikke angre på det :-)
2010 Mammaen Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2011 Nynte det må jo være en kjempegrei deal og kunne jobbe 80%! Hvis jeg får flere barn og har mulighet til det vil jeg også begynne å jobbe noe redusert sånn at overgangen ikke blir for brå!
simba>>>3gutter Skrevet 8. februar 2011 #7 Skrevet 8. februar 2011 Syntes det var godt å begynne igjen. Begynte å jobbe en dag i uka når mini var seks og en halv mnd og det var godt. Godt å komme seg litt ut og treffe andre og gjøre noe annet enn å skifte bleier og mate og dille dagen lang.
Gjest Skrevet 8. februar 2011 #8 Skrevet 8. februar 2011 Jeg gleder meg veldig til å begynne å jobbe!! Er alenemor og føler at vi begge nå har godt av å tilbringe tiden litt med andre personer.. Gleder meg masse til Vesla skal i bhg, og tror det absolutt blir godt for henne.. Hu trives så godt i åpen bhg og når hun får litt tid med andre uten meg.. Gjør det nok sikkert litt lettere at hun skal begynne i bhg somjeg jobber i da..
Nynte Skrevet 8. februar 2011 #9 Skrevet 8. februar 2011 Ja, skal bli deilig med 80%, fri hver fredag, men økonomien hadde hatt godt av at jeg jobbet 100%... Men vi klarer oss akkurat! Skal vurdere på ny om det blir 100% i 2012 eller ikke..
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 8. februar 2011 #10 Skrevet 8. februar 2011 Nei, bortsett fra at jeg kommer til å få alle undervisningstimene ingen andre ønsker..! ;-) Men jeg er slik at jeg trenger å ha noe å gjøre for å få gjort noe og ja, jeg tror jeg vil nyte de dagene jeg evt. får hjemme mye mer da! Også er det en fin overgang tilbake til arbeidslivet da selvfølgelig.
Daydreamer 81 Skrevet 9. februar 2011 #11 Skrevet 9. februar 2011 JA! Gleder meg -og pappa'n gleder seg kjempe mye til å være hjemme med lillegutten vår! Tror det blir fint for hele familien og vi ønsker hverdagen velkommen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå