Gå til innhold

Når deres små på under året er syke, prøver dere å holde rutinene eller bare la de sove og spise/drikke ved behov?

Anbefalte innlegg

Min på 11 mnd ble syk for et par dager siden, var endelig feberfri i dag, men så kom den snikende tilbake desverre. Og med den kommer jo slappheten. Så da får hun all den kosen hun trenger og vil ha. Mat vil hun ikke ha så prøve å gi melk og vann hele tiden.

Nå ligger hun å sover selv om det egentlig er for sent i forhold til det hun pleier. Men sånn er det jo.

Hvordan gjør dere det. Holder dere de våkne for at kvelden og natta skal være greiest mulig eller sover de når de selv vil gjennom hele døgnet?

Fortsetter under...

Når mine unger er syke, sover de døgnet rundt. Ikke noe vits i å "disiplinere" eller plage dem våkne. Vet ikke hvordan din unge fungerer, men selv 12-åringen kan sove helt uten stopp når han er syk. Kroppens måte å lege seg selv på, tror jeg.

Jeg prøver en mellomting når min er syk. Jeg prøver å holde rutinene så godt det går, men det gjør ikke noe om han sover litt mye, eller på andre tider enn vanlig. Hadde selvsagt ikke latt han sovet altfor mye da.

Hun sover ikke voldsomt mye, men mer enn vanlig. Sover veldig urolig om natten, så har hun inntil meg hele natten for å roe og trøste. Hun sover når hun vil sove selv om det er like før leggetid.

HI

Holde en febersyk unge våken for rutinens skyld? Aldri i verden om det hadde gått... Syke barn trenger ekstra søvn, så de får sove når de gjør det. Har ikke opplevd at det har ødelagt døgnrytmen til senere.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...