Gå til innhold

Dere som jobber i BV, NAV eller psykiatrien og bor på mindre steder; hva når barna blir venner med barna av klientene deres?

Anbefalte innlegg

Har ikke opplevd dette selv, men har kjøpt hus i et område der jeg vet at noen av mine klienter bor, og disse har barn som er like gamle som mine barn. Hva når de begynner å omgås?

Fortsetter under...

Det er vel bare å behandle dem som alle andre foreldre. Så lenge det ikke er snakk om så alvorlige saker at du vil ha problemer med å la barnet ditt være hjemme hos vedkommende ville jeg bare latet som om de var mennesker jeg var på hils med av helt "normale" grunner.

Annonse

Jeg jobber ikke i BV, men en av de andre jeg nevner. BV er vel det vanskeligst å jobbe med i egen kommune dersom man har barn selv.

Jeg vil ikke pendle, så å bytte jobbe er uaktuelt. Vil ha mulighet til å spasere på jobb.

Takk for innspill alle sammen. Tar gjerne imot flere.

Hi

Antar du har velutviklet medmenneskelighet og at du derfor behandler barn og voksne som du ville behandlet andre ;). Men sjekk med din sjef når det gjelder taushetsplikt, spes i forhold til at du kan få innblikk i forhold som er nyttig for etatens arbeid (tilfeller av omsorgssvikt, trygdemottakere som vitterlig jobber osv). Greit å være føre var.. Dessuten kan du avklare med klientene (men på ditt kontor, ikke over gjerdet) hvordan dere skal ha det og hva klienten evnt syns er ubehagelig. Jeg trodde de ville holde avstand, men neida, en var rett på det, og forsøke overtale meg til at mine faglige vurderinger var feil.. Skikelig ubehagelig, men mitt problem og jeg som må finne en måte å takle det profesjonelt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...