Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sannsynligvis igang på Aleris med forsøk nr. 1 snart. Har ikke vært til undersøkelse der enda. Men lurer på hvor går grensen for overvekt?? Står litt "utydelig i på deres nettsteder", bare at sjansen er større for å lykkes hvis man er "normalvektig".

Har nok en BMI over 30, men som sagt er det noen som vet hvor grensen går? Over under BMI 30? Eller??

Regner jo med å få beskjed om å gå ned i vekt, men greit å være litt "mentalt forbredt" på evnt. hvor grensen går....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

,ener det er en grense paa 35 bmi :) Lykke til!

Skrevet

Hei!

Hvorfor har overvekt noe å si? Hvorfor er sjansen mindre ved at man er overvektig?

Skrevet

BMI-grensa varierer frå stad til stad. Korleis det er i det private veit eg ikkje, men i Haugesund har dei ei grense på 35, medan dei sa at andre stader har dei ei grense på 32.

Skrevet

Overvekt har noe å si fordi både overvekt og undervekt reduserer fruktbarheten - på generell basis.

Skrevet

Det her med overvekt har mye å si. Hadde en bmi på 31 i januar i fjor og fikk beskjed om å gå masse ned i vekt. For meg som har PCOS så har vekten mye å si. Når man er overvektig og har som meg en hormonsykdom så dominerer de "mannlige" hormonene mer. Det var iallefall det jeg fikk forklart. Det er viktig å ikke være for over/under-vektig da kroppen jobber mot fruktbarhet i begge tilfeller...

Skrevet

I Haugesund maste de mye om vekta mi, men nevnte aldri BMI grensen.

Etter 3 mislykkede forsøk der, valgte vi Ciconia i Danmark. Der har de aldri nevnte vekten min med ett ord, og min BMI er hvertfall over 35. BMI sier uansett heller ikke hele sannheten om en persons helsetilstand.

Er nå gravid for 2.gang hos Ciconia, og har ikke gått noe ned i vekt. Skulle selvsagt ønske at jeg klarte det, men det er lettere sagt enn gjort, og ekstra vanskelig for oss med PCOS.

Skrevet

Det med at overvekt fører til infertilitet gjelder jo ikke alle som er overvektige.

Jeg kjenner flere kvinner som er overvektige og litt til, og som har blitt gravide så og si på første prøveperiode. Og jeg kjenner normalvektige som ikke får det til. Men, for enkelte fører overvekt til hormonforstyrrelser, og da kan det være vanskeligere å bli gravid.

Så vidt jeg vet har ikke overvekt noe å si om hormonprøvene er fine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...