Gå til innhold

Er det noen som kjenner til gode (og ikke fullt så gode) barnehager i Moss, helst i nærheten av Jeløy?.

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt å flytte til Moss, og da sannsynligvis på Jeløya. Vi er nødt til å begynne å tenke på barnehage allerede nå, men kjenner ikke tilbudet der. Noen som kan hjelpe oss? Vi er opptatt av sunt kosthold og ønsker en barnehage der de er flinke til å se hvert enkelt barn. Vil ikke risikere å havne på en oppbevaringsanstalt for barn.

Fortsetter under...

Takk:)

Jeg har lest litt om tilbudet på kommunens hjemmesider, men det sier lite om hvilke som er gode og hvilke man bør styre unna. Jeg er ikke veldig imponert over den barnehagen vi bruker nå, så jeg håper å få henne i en barnehage der de er flinkere til å ta seg tid til å ivareta hvert enkelt barn.

Jeg kan høre med ei venninne av meg, ho har dattern sin i bhg på Jeløya. Men det kan ta litt tid før jeg får noe svar, så send meg gjerne en personlig melding, så vet jeg at jeg får svart til riktig person :)

Hilsen med over her :)

Jeg fikk svar med en gang jeg gitt. Ho anbefaler Andersrød barnehage, der er de veldig flinke både med barn og sunn mat, og så er det en friluftsbarnehage. Mannen hennes jobber der, og de er veldig fornøyde :)

Den ligger også på øya, på vei til Røed Gård om du er kjent i området.

Annonse

Takk for svar. Friluftsbarnehage høres veldig flott ut, selvom jeg synes den ligger litt usentralt. Tusen takk for at du sjekket det ut for meg:) Jeg skal lese mer om den!

Jeg har god oversikt;)

Du har faktisk ganske mange barnehager på Jeløya, selv er vi storfornøyd med en av dem (send meg en pm om du er interessert i navn).

Tronvik gårdsbarnehage er en privat barnehage som ligger på Tronvik gård, rett i nærheten av vannet (det blåser en del der). De har mange dyr, god boltreplass og kjempefine lekeapparater ute. Avdelingene er delt inn etter alder. Kjenner mange som har barn der som er veldig fornøyde. Forholdsvis stor barnehage.

Andersrød er en mye mindre barnehage, den ser kjempekoselig ut, men jeg har ingen kjennskap til den.

Ramberg barnehage har mange flotte ansatte.

Det samme med Bassenget barnehage som ligger ved Hoppern (toppen av Jeløy på en måte).Knallflinke og gode (godt voksne) ansatte som kan jobben sin. Men denne barnehagen er forholdsvis liten med et begrenset uteområde.

Trollskogen er en naturbarnehage som ligger på Orkerød. Kjempefint uteområde, og de er masse ute i nærområde med egen leirplass noen hundre meter inn i skogen som ligger rett ved barnehagen. aldershjem som nærmeste nabo og ellers et stille og fredelig område.

Reier barnehage har veldig mange barn synes jeg, litt for mange - synes det virker som om det blir litt liten oversikt der ... Mange mannlige ansatte som noen ser på som stort pluss. Fint uteområde og kjempefin beliggenhet.

Glassverket barnehage ligger helt nede ved kanalbrua. Denne er helt ny, og har også veldig mange barn, mye utskiftinger blant både barn og ansatte.

Ellers er det jo mange små familiebarnehager rundt om.

Bare spør om du lurer på noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...