Gå til innhold

Noen navn med "LIV" i? Vil hedre min avdøde mor.. hjelp?

Anbefalte innlegg

Moren min døde da jeg var 26 uker gravid, og nå nærmer det seg termin. Hun het Liv, et fint navn, men jeg synes det er noe for voksent for en liten jente. Sambo er imot dobbeltnavn..

Så lurer på om noen har forslag....?? Finnes det noen navn med Liv i?

Fortsetter under...

Jo Liv er fint, men blir og litt tøft om hun skal hete det samme. Blir liksom bare påminnelse. Vil at hun skal være et individ.. ingen med navn med Liv i? Bortsett fra Live da :)

Det er jo fint alternativ :)

Annonse

Det het mormoren min også som jeg sto veldig nær. Hadde tenkt på det samme om jeg skulle hatt jente, men venter gutt. Liv, Live, Liva, Lilly (ligner litt), Liveig, Liven, Livi, Livia, Livny, Livunn, Livø. Jeg synes Livia var søtest av disse om du skal ha med Liv, ellers Lilly:) Lykke til med valget, koselig at du skal hedre din mor :)

Forslag som begynner med Liv:

Live, Liva, Livie, Livia, Liviana, Liviett, Livera, Livan, Livenia, Livenie, Lively, Livelina, Liveig, Livea, Livale, Livy, Livya, Livonia, Livonne

Forslag med Liv i:

Alivia, Aliveni, Alivane, Aulivia, Arlive, Anlivia, Beliv, Belivia, Delivia, Dorlivia, Elivin, Elivie, Elivia, Elivi, Elivana, Eliva, Eliv, Ellivor, Elivor, Elivira, Ellivi, Ingliv, Ingeliv, Hellivi, Hellivine, Hillivi, Gullivi, Gullivor, Gullive, Lillivi, Lillivor, Olivia, Olivie, Olive, Olivera, Olivea, Soliva, Silivia, Selivia, Seliva, Tuvaliv, Teoliva

Av disse liker jeg:

Live, Livie, Livia, Liveig, Arlive, Ellivor, Olivia, Ingliv.

Som flere har nevnt, så syns jeg Live er veldig fint =)

Men jeg syns ikke Liv er for voksent :)

Lykke til med navnvalg! =)

Kjempe koselig at du vil oppkalle etter din mor. Kunne ønske jeg selv var oppkalt etter noen som betyr veldig mye for mine foreldre.

Hun kommer selvfølgelig til å passe navnet sitt hvis dere kaller henne Liv. Navn binder seg ikke til en generasjon, og moren din har også være liten jente en gang. :) Jeg syns Liv er flott, men Live er et alternativ. Går du noe særlig lenger bort fra det opprinnelige så vet jeg ikke om jeg ville klassifisert det som oppkalling lenger. Livunn var for øvrig en ok variant. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for Liv. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...