Gå til innhold

Småen sover 30 minutter ved leggetid, også våkner han og er ofte våken 1-2 timer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg unngå att han våkner etter 30 minutter??

Har slitt med leggetiden til småen, og har tidligere ikke lagt seg før kl 23-00. Men nå er han blitt 4 mnd, og begynner å bli veldig trøtt om kvelden, så er begynt å legge han tidligere. Tar på pysj og gir grøt i 18-19 tiden. Så pupp og sovner rundt 20-21. Men som oftest våkner han igjen etter 30 minutter. Og da får jeg han ikke til å roe seg igjen. Holder det gående i ca 1-2 timer, så får han pupp igjen og sovner. I det siste har det vært mellom 22-23. Så er jo en forbedring fra tidligere.

Men håper på å få lagt han for natta da når han sovner i 20-21 tiden.. Hvordan??

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi har/hadde det på akkurat samme måten! Her ble løsninga (etter litt frem og tilbake) at han får en kveldslur litt tidligere på kvelden, og så er han våken noen timer på kvelden før han legges for natta. Vi gjør det sånn fordi det passer oss best, jeg er ikke interessert i å stå opp klokken seks-sju uansett, og nå kan vi sovet til ti! Men det er jo lillegutts rytme som passer slik da, er klar over at ikke alle har det sånn...

Ellers så skal det jo funke bra med den metoden der man nesten vekker dem etter en halvtime, for å hjelpe dem over i den andre søvnfasen..hehe...noen som forsto hva jeg mente? Vi får prøve å finne tilbake til de innleggene, det hørtes ut som det funket kjempebra for mange (men ikke her, foreløpig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...