Gå til innhold

Hva synes dere at Kari Ann Volden skal gjøre nå.

Anbefalte innlegg

Karian volden har brukt surugatmor i India. Og hun er nå mor til tvillinger, men ikke juridisk.

Kari Ann har ikke brukt sine egne egg for å få barna.

Indisk lov sier at Barna er Norske, Men norsk lov sier at de er indiske, så i praksis er de statsløse.

Kari Ann har nå bod med tvillingene i India i et år, men nå går visumet hennes ut og hun får ikke lenger være i india.

EN UMENNESKELIG SITUASJON. HVA SKAL HUN GJØRE.

Fortsetter under...

Hun bør enten forsøke å få bli i India og ta seg av ungene der. Kansje hun kan få jobb på et barnehjem der ungene også kan bo eller noe sånt.

Alternativt må hun forsøke å få barna inn i adopsjonskøen slik at godkjente foreldre kan få dem.

En mulighet er jo også at hun får seg en jobb i Norge som er godt nok betalt til at hun kan betale noen for å ta seg av barna i India.

Annonse

Synes hun skal ta kontakt med et bra barnehjem og gjøre en avtale med dem om å ta vare på ungene frem til kan bli adoptert. Om det er Volden eller noen andre som adopterer er meg revnende likegyldig.

Nordmenn står faktisk fritt til å gjøre hva pokker de vil i utlandet, så lenge de holder seg til loven i landet de oppholder seg i.

Nordmenn står fritt til å reise til UK å fryse ned egg for senere bruk, selvom det ikke er lov i Norge.

At det sitter folk her og faktisk mener at en mamma som ikke har misbrukt eller brukt vold eller vært stygge med barna sine skal bli fratatt dem er forkastelig på absoulutt alle områder.

Menneskehandel eller ikke - sæddonasjon er en form, eggdonasjon er en form, adopson er en form, til og med kassa på rema er en form for menneskehandel, du leier jo faktisk ut armene dine til å gjøre en jobb.

Surrogatmor er en form....

Jeg vet at jeg er den eneste som mener at dette ikker burde være noe problem. Har heller ingenting imot at andre gjør det samme heller.

Sevfølgelig mener jeg at hun skal få komme hjem. Hun er den eneste som er skikket.

De som mener at en mamma skal bli fratatt barna sine, er i mine øyne ihvertfall ikke sikket til mye om noe !

"De som mener at en mamma skal bli fratatt barna sine, er i mine øyne ihvertfall ikke sikket til mye om noe ! "

Er dette en mening du har sånn generelt eller?

Forøvrig er ikke Volden barnas mor, hverken juridisk eller biologisk.

Ja, men spørs jo hvor lenge hun får utvidet visumet... hun kan sikkert ikke utvide visumet i 18 år heller? Eneste løsningen for at hun kan beholde barna selv, må være at hun finner en måte som gjør at hun kan flytte til India iallefall til barna er 18 år. Om hun ikke får muligheten til å bli så lenge, er nok det beste at hun får dem inn i adopsjons køen. Uansett må hun finne en løsning nå, da det er bedre å adoptere vekk ett lite barn.

Det er en temmelig håpløs situasjon hun har satt seg inn i, men ikke noe å gjøre med det nå. Hun får nok uansett ikke tvillingene til Norge, da dette ville blitt sett på som menneskehandel. Å visst fakta som har kommet fram stemmer, er hun ikke godkjent for å adoptere.

Signerer 12:49.

Nordmenn kan drite lang marsj i norsk lov å dra til et annet land for eggdonasjon, er til og med så heldige å kunne føde her da på lovligvis.

Hadde hun tatt ea hadde det vært greit så lenge hun fødte selv.

Hadde hun hatt egne egg, men brukt surrogat hadde det vært greit også.

Men, dessverre måtte hun ha både ea og surrogat da er det plutselig ikke ok.

Hva jeg syns hun skal gjøre?

Jeg hadde ihvertfall gjort det jeg kunne for ikke å bli skilt fra mine barn om så jeg måtte ha leid et bosted i India.

Annonse

Hun har fått fornyet visum. Hun får nå benytte tiden til å innse at slaget er tapt, skape seg en jobb i India og søke om fast oppholdstillatelse. Om en 10-15 års tid er kanskje lovverket forandret slik at hun da vil kunne få godkjent en ny adopsjonssøknad og eventuelt flytte til Norge.

Tja. Hun kan vel søke om permanent arbeids- og oppholdtillatelse i India?

retter noen år kvalifiserer hun sikkert til indisk statsborgerskap, og da kan hun jo adoptere barna etter indisk lov der.

Skulle tatt seg ut om hun fikk komme til norge med barn som ikke er juridisk hennes.... Det vil jo åpne for at enhver kunne reise til f.eks India, plukke seg ut et barn og kalle det sitt eget..... For det er jo nettopp det hun har gjort.

Mange her inne er så utrolig usmakelige at det er helt utrolig...

Dere som har så utrolig mye imot Kari Ann Volden. Sitter dere hjemme med egne barn og koser dere gløgg ihjel eller?

Det er som kjent ingen menneskerett å få barn, men viser det seg at man av ulike årsaker biologisk eller jurididk eller hva det nå enn måtte være, ikke har muligheten til å få barn/bli foreldre på noen som helst måte, så kan man i enkelte tilfeller bli rimelig desperat.

Jeg har selv to barn, og priser meg selv lykkelig hver eneste dag over at jeg er så heldig at jeg faktisk er mamma, og elsker barna mine over alt i hele verden. Jeg syntes det er ufattelig trist at noen som virkelig ønsker det ikke får oppleve det.

Hun har kanskje handlet på en kritikkverdig måte.

Men for disse barna er hun mamma, og for henne er de henne kjære barn, som hun elsker over alt i hele verden. Like mye som du og jeg elsker våre barn.

Syntes noen av dere bortskjemte kvinnemennesker skulle prøve å sette dere inn i andre menneskers situasjon før dere lirer av dere så mye shit.

Hørt om empati?

Selvsagt kan man bli desperat. Det betyr ikke at man skal få dispensasjon fra regelverket etter å ha brutt det med vitende og vilje. At det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse er ikke er prinsipp et land kan styres etter.

har stor empati med barna!!!

Jeg vet hva det vil si å være barnløs faktisk. har gått igjennom mange prosesse med behandling, IVF, godkjenning for adopsjon osv.

det betyr fortsatt ikke at jeg mener at hver og en kan velge å sette lovverk til side pga egne behov og ønsker. Hun må forholde seg til loven slik alle andre i dette landet må.

Jeg skulle gjerne hoppet glatt forbi alle godkjenninger og lang adopsjonskø for å reise til India for å velge med ut et barn eller to og kalle det mitt eget. Må jo være lettere å kunne gjorde det på den måten isteden for lang prosess med godkjenning og enda lengre prosess med adopsjonskø!! Må vel være greit det??? Eller ikke....

Volden ble ikke godkjent som adoptivforelder. Hun har valgt å sette loven til side for å tilfredstille egne behov for å få barn. Hun har også bevisst løyet i prosessen etterpå for at barna skulle få norsk statsborgerskap!

Jeg synes IKKE synd på henne, men føler stor empati med barna som Volden bevisst har satt i denne vanskelige situasjonen!

men problemet 11:42 er at indier kan ikke adoptere barna fordi dem får ikke Indisk statsborgerskap. Ifølge Indisk lov har ikke Kar Ann Volden gjort noe galt, og India anser derfor barna som hennes og som Norske statsborgere. Akkurat nå er barna statsløse for hverken norge eller India vil ha dem.

Jeg synes synd på barna som ikke har noe statsborgerskap. De vil vokse opp i India uten rett til å benytte seg av offentlige tilbud, uten å kunne delta i politiske valg, uten å kunne reise osv. Kanskje vil de ikke engang kunne gifte seg og få barn som får et statsborgerskap pga morens dumheter!

Mer blir nok tillatt i framtida, om få år tror jeg (dessverre).

Men vet ikke om Volden seinere kan bo i Norge med tvillingene. Godtar andre land at innbyggerne tar med seg barn de ikke er biologisk i slekt med?

Volden kan vel etter hvert reise på ferie til Norge med tvillingene, og da spørs det om hun går i kirkeasyl her i Norge. For hun vil kanskje ikke reise tilbake med dem til India. Sultestreik og hele pakka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...