Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi satte inn 2 fryseegg 28. januar. På søndag klarte jeg ikke å vente mer og tok en test, som var positiv. I dag tok jeg enda en test, også positiv. Jeg er vel på rugedag 12 i dag, testdatoen fra klinikken er på torsdag.

Men kan jeg stole på at jeg faktisk er gravid nå? Jeg hadde ørlite brun/beige utflod i dag, vet ikke om det er et tegn til bekymring?

Huff, man blir jo helt tussete av sånne positive tester.. Marerittet nå er at den er negativ på torsdag :-o

Fortsetter under...

Hvis man tester før testdag, er det ihvertfall viktig at el-sprøyten har gått ut av kroppen. Er vel 10 dgr, hvis jeg husker rett??? Er den ute, og testen er positiv, kan det være ganske sikkert at man er gravid. Aberet er at egget kan ha streifet innom livmoren, uten å ha festet seg, men tror ikke dette skjer så ofte. Dette gjør at hcg-nivået stiger noe. Ventetiden er uholdelig mange ganger. Ønsker deg lykke til :-)

Ved innsett av fryseegg er jo ikke eggløsningssprøyten et moment, så det er veldig stor sjanse for at du er gravid. Hurra og gratulerer så mye. Jeg tror at to positive tester betyr at det klaffet. Oppmuntrende må jeg si, siden jeg skal sette inn fryseegg selv om noen uker.

Da er vel embryoene dine 13 dager gamle idag - hvis de var to dager gamle da de ble frosset?

Da er det stor sannsynlighet for at du er gravid når du nå tester positivt (for andre gang) idag. Jeg hvisker et forsiktig "gratulerer", og så får du holde oss oppdatert mhp svaret på torsdag!

Jeg tror jeg kan ønske velkommen etter til oss med eskimoer i magen :-)

Annonse

Det er jo veldig oppløftende ord fra alle her :-)

Embryoene var to dager gamle da de ble frosset, ja. Jeg har testet igjen i kveld, fremdeles positiv test. Så i morgen tidlig blir det Clearblue digital. Jeg kommer sikkert til å teste hver dag i ukesvis før jeg tror på det. Det er bare så uvirkelig: jeg, gravid?

Nå har jeg testet med en Clearblue digital med ukeindikator i dag tidlig. Den sier "Gravid" og 2-3 uker. Det betyr vel at HCG-nivået er relativt høyt, siden jo 1-2 uker ville vært mer korrekt i forhold til når befruktning fant sted.

Bør jeg lure på om det er to inni der, eller er sånt tilfeldig, tror dere?

Gratulerer så mye MK73, du er en av de som virkelig fortjener å lykkes nå. Selv har jeg aldri opplevd å bli gravid, og heller ikke fått kjenne på den enorme skuffelsen og sorgen det må være når man mister. Krysser fingrene for at det holder hele veien inn denne gangen. :-)

Min CB viste 1-2 uker når den skulle ha vist 2-3 uker på morgenurin og jeg skal ha to, så jeg tror ikke en kan se om det er en eller to ut i fra CB testen :-). Lykke til uansett! Hvordan er det med den brune utfloden forresten? Den hadde bekymret meg mest etter 3 MA, men også denne gangen hadde jeg brun utflod, men nå er jeg over 35 uker på veg med tvillinger, så det trenger ikke bety MA heldigvis :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...