Gå til innhold

Eksem/veldig tørr hud på baby 11 uker. Noen med erfaring som kan gi råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har en stund hatt veldig tørr hud i hodebunn, kinn, på skuldrene og armene. Huden er rødflammet på disse områdene. Jeg synes det ser så fælt ut, og får selvsagt vondt av ham selv om han ikke ser ut til å plages veldig mye. Til nå har jeg smurt ham inn et par ganger daglig med A Creme og Exomega (A Derma), men føler det hjelper lite.

Hva kan jeg bruke for å dempe dette utslettet?

Har mistanke om at det er atopisk eksem - er dette i tilfelle noe man må til legen for å få utredet?

Håper det sitter noen med erfaring der ute, som kan gi meg råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mildison, Hjalp på to dager, men ikke bruk det i ansiktet uten å snakke m lege.

Skrevet

Haar du prøvd Unguentum? Den er god på det meste :) Ellers har du kanskje tenkt over at du bør bruke milde vaskemiddel til klærne, gjerne flytende, og bade bare et par tre ganger i uken slik at huden ikke tørker ytterligere. :) Ellers så er det jo vinter og veldig tørr luft, så du kan jo håper på at det bedrer seg litt når våren kommer.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Her har vi brukt Mini Derm, han hadde som din rødflammede tørre flekker, men de ble lysere og lysere, så da dro vi ikke til legen. Fikk tips om a-creme på helsestasjonen, men de hadde den ikke på apoteket, så da ble det miniderm i stedet..funket myyyye på 24 timer! Har brukt den selv også, hihi!

Den er til små babyer/barn, men de sa de hadde en annen en som var til tørr og irritert hud også

Atopisk eksem er en diagnose som stilles av lege/hudlege!

Skrevet

Tusen takk for hjelpen! Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men skal få testet tipsene.

En ting; har brukt Inotyol som "bleiesalve" og lurer på å prøve denne aller først (før jeg kommer meg på apoteket for å kjøpe kremene dere anbefaler...). Skrik ut hvis dere har erfaring, negativ eller positiv, med bruk av Inotyol på babyhud utenom i sår rumpe...

Skrevet

hei:) det høres ut som det kan være seboroisk eksem.jeg var hos legen i dag med gutten min som også har eksem i pannen/hodebunnen.jeg prøvde også og smøre han med masse forskjellige kremer,men ingen ting som hjalp.jeg fikk resept på fungoral salve som skal smøres på 2ganger daglig i 1uke.jeg ville hørt med legen din.best å få det sjekket da:)

Skrevet

Her er noen bra og informative linker - håper du blir litt klokere :)

Bestill i tillegg time hos lege for å få greie på hva barnet ditt har. Lykke til!

http://naaf.no/no/Fakta/Eksem/Viktig_a_vite_om_eksem/

http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/barneeksem

Skulle det vise seg å være atopisk eksem - anbefaler jeg denne boken på det varmeste:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=131076&rom=MP

Skrevet

Prøv Decubal!

Det hjalp på atopisk eksem hos guten mini! Finnes både rød og hvit tube, jeg vet ikke foskjellen, men jeg kjøpte den røde. Ca 140 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...