Gå til innhold

Når gummistøvler er for kaldt og cherrox og dockboots ikke er kult nok og man er en jente på 9 år, hva skal mammaen kjøpe da??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest amandine

Nei det blir nok ikke tørt nok he he. Hun har vinterstøvler fra Sorel i skinn som er vanntette, men nå er det ikke mer snø. Vi får nok regn regn og et par varmegrader fremover. Kanskje noen gummistøvler med plass til lange ullsokker blir det beste..

Vi har en jente i bhg. der jeg jobber som brukte hunter-støvler med sånn tilhørende fleecesokk oppi helt ned til ti minus, og hun var faktisk aldri kald på beina (selv om jeg trodde føttene hennes skulle falle av første gang jeg tok dem på henne), og her omkring er i hvertfall sånne støvler er vel ganske så kule om jeg skal dømme etter alle støvelføttene som tramper rundt her i området.

Du kan jo si at hun får 200,- (omtrent prisen for cherox) å kjøpe de støvlene hun vil ha. Eventuelt mellomlegg må hun dekke av egne ukepenger eller sparepenger.

Annonse

Hunter med det innlegget er jo sikkert bra, men spørs jo om du vil bruke så mye penger på gummistøvler til en 9-åring som vokser i beina da?

Hvis ikke så har de hvertfall hatt kule/ fine høye gummistøvler på din sko som du kunne kjøpt og lagt i en ullsåle og bruke tykke lange ullsokker i:)

Det gjør min datter på 8 og det funker kjempefint:)

Må jo da kjøpe de litt store så hun har plass, men nå det da blir varmere så kan du bytte ut ullsålen med en frottèsåle som er kjempekjekt da den suger til seg fuktighet. Blir jo fort klam på føttene i gummistøvler:)

Mener også Viking har litt kule gummistøvler til barn som har et tynt ullfor i seg (sånn som Illse Jacobsen sine)? De er det grei pris på. En ullsåle og lange ullstrømper i tilleg burde holde lenge i en mild vestlandsvinter :)