Gå til innhold

Når gummistøvler er for kaldt og cherrox og dockboots ikke er kult nok og man er en jente på 9 år, hva skal mammaen kjøpe da??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest amandine

Nei det blir nok ikke tørt nok he he. Hun har vinterstøvler fra Sorel i skinn som er vanntette, men nå er det ikke mer snø. Vi får nok regn regn og et par varmegrader fremover. Kanskje noen gummistøvler med plass til lange ullsokker blir det beste..

Vi har en jente i bhg. der jeg jobber som brukte hunter-støvler med sånn tilhørende fleecesokk oppi helt ned til ti minus, og hun var faktisk aldri kald på beina (selv om jeg trodde føttene hennes skulle falle av første gang jeg tok dem på henne), og her omkring er i hvertfall sånne støvler er vel ganske så kule om jeg skal dømme etter alle støvelføttene som tramper rundt her i området.

Du kan jo si at hun får 200,- (omtrent prisen for cherox) å kjøpe de støvlene hun vil ha. Eventuelt mellomlegg må hun dekke av egne ukepenger eller sparepenger.

Annonse

Hunter med det innlegget er jo sikkert bra, men spørs jo om du vil bruke så mye penger på gummistøvler til en 9-åring som vokser i beina da?

Hvis ikke så har de hvertfall hatt kule/ fine høye gummistøvler på din sko som du kunne kjøpt og lagt i en ullsåle og bruke tykke lange ullsokker i:)

Det gjør min datter på 8 og det funker kjempefint:)

Må jo da kjøpe de litt store så hun har plass, men nå det da blir varmere så kan du bytte ut ullsålen med en frottèsåle som er kjempekjekt da den suger til seg fuktighet. Blir jo fort klam på føttene i gummistøvler:)

Mener også Viking har litt kule gummistøvler til barn som har et tynt ullfor i seg (sånn som Illse Jacobsen sine)? De er det grei pris på. En ullsåle og lange ullstrømper i tilleg burde holde lenge i en mild vestlandsvinter :)

Selv kom jeg over noen på Plantasjen (av alle steder). Dog et annet merke, hm... var det Tretorn tro? Helt sorte med rosa fleecefor og rosa snøring, de falt i god smak hos 9-åringen her. En stund siden de ble kjøpt, så ikke sikkert de finnes lenger...

Gjest amandine

Skal sjekke litt rundt. Cherrox til 200 kroner tror jeg ikke er noe reellt alternativ uansett! Dette er jo støvler som blir brukt mye, og jeg synes faktisk at en 9åring kan forvente å få skikkelige sko uten at hun må betale selv. Det er ikke snakk om jålete greier, men om noe som duger her vi bor. Jenta er superenkel i klesveien, har aldri vært kravstor og går like gjerne med hjemmelaget som kjøpt og av ulike merker. Og Blomstre, de støvlene på plantasjen sto jeg faktisk og så på i fjor, angret på jeg ikke kjøpte... Kunne tenkt meg selv, også! Jeg har Ilse som jeg haaater fordi de piper i sålen, og le Chameau som jeg synes er for høye(selv om jeg på min nesten 180 cm lange kropp har ganske lange bein..) Broremann på 7 har dockboots og er superfornøyd med dem, men jeg forstår faktisk at ikke Vakkerungen har like lyst på.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...