Gå til innhold

Omega 3 til 1 åringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De aller færreste ett-åringer liker nye smaker og konsistenser med en gang. Smak krever tilvendelse (er jo også derfor mange små ikke liker brus, sur saft osv også)

Barn trenger omega 3, og det er anbefalt å starte med tran fra 6-ukers alder....Ikke vente til de er ett år

Du kan jo forsøkte tran med smakstilsetning (men mange av disse er ikke anbefalt for barn under 3 år)

Barnet har jo fått D-vitamin i mme'en frem til nå, men grunnen til at vi må gå over til tran er fordi hs mente det var på tide å slutte med mme. Noen ganger antar man ting. Jeg vet veldig godt at de skal ha omega 3 fra de er små. Ellers, takk for svar!

HI

Annonse

Det som er litt morsomt er at det er kun 1 stk som faktisk har svart på spørsmålet mitt.

Vi prøver å gi en del fisk, samt at han får fisk på skiva.

Hs ga meg beskjed om at han måtte få d-vit hvis han ikke tok tran fra starten av.

HI

Kjære vene! Grunnen til å gå over til tran kan da ikke være at du slutter med MME!!! Du blander igrunn sammen veldig mye her!

Vil du fortsatt gi D-vit så gi da barnet det direkte på skje eller med pimpette. trenger jo ikke gi det i mme??

Barnet trenger omega 3, og det får de absolutt ikke fra d-vit dråper eller fra mme. Men du står selvfølgelig fritt til å velge om du vil gi omega 3 eller ikke til barnet ditt.

Har gitt min gutt omega3-fisker fra Møllers fra han var 18 mnd. De går ned på høykant.

Evt kan du gi Eskimo 3 kids, det er laget på fiskeolje og er tilsatt fruktaroma (i motsetning til tran som er laget på fiskelever og dermed smaker litt mer.)

Min sønn begynte å ta tran når han var 4 eller 6 uker. Var skeptisk og brakk seg i starten, men har gått veldig fint etterpå. Nå fyller han straks 6 år og har ingen problemer med å ta tran og sier til og med nam-nam innimellom :) Prøv med små doser, og øk etterhvert så går det nok ned etterhvert. Selv har jeg lært meg å ta tran i voksen alder, siden sønnen min tar det. Det er ingen som tar skade av litt vond smak i munnen i et par sekunder om dagen..

Omega-3 fisk skal ikke gis til barn under 3 år, pga kunstig søtningsstoff. (Ps! det gjelder og for Sana-sol og Vitaminbjørner)

Eskimo olje skal gå bra, da den inneholder naturlig aroma og søtstoff.

Ellers kan du prøve med tran med sitronsmak, start med bare noe dråper i en teskje og gi litt juice, mangopuré eller noe annet barnet elsker + MASSE ros etterpå, og så øker du dosen etterhvert til en barneskje. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...