Gå til innhold

Håper dere kan rengere følgende brudesalonger i Trondheim for meg:

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på følgende:

http://www.frokenfrue.no/

http://www.excellentbrud.no/brud.htm

http://agape-brud.no/butikker/agape-trondheim/

Jeg og min kommende mann skal til Trondheim 4.-5.mars, og tenkte i forbindelse med det og bestille prøvetime i EN av disse den 5.mars....Maks to, for vi skal hjem igjen i rett tid på dagen. Vet ikke hvor lang tid man må beregne på prøvetime....

Er det noen som har gode, eller dårlige erfarigner med noen av disse? Er noen bedre på "spesielle" kjoler enn andre (vil ikke ha den stroppeløse, a-linje, prinsessekjolen som 90% har, eller halterneck som er det "Nye store" og IALLEFALL ikke den "viking/ringenes.herre"-inspirerte med lange armer og bånd livet med ulike farger. Som hun Kathrine (var med i frøken Norge en gang) "Modelerer" for for Agape tror jeg.....)

Dessuten er jeg høy, og kan det bli et problem? 180 og vil gjerne bruke litt hæl......Er noen bedre på DET enn andre? Må kanskje bestille time snart, det er ikke lenge til......Så noen der ute..Har dere erfaringer og helst anbefaling, vil jeg gjerne høre.

Fortsetter under...

Dette blir jo litt personlig smak og behag, men dette er min mening:

-Frøkenfrue: Usikker om det er tilfelle nå, men når jeg giftet meg for noen år siden lå det en kebab-sjappe ved siden av, så jeg styrte unna i frykt for at kjolen skulle lukte kebab:)

-Excellentbrud: Utrolig triste lokaler og sur betjening, men det henger ofte fine kjoler i vinduet.

-Agape: Etter min personlige mening ser kjolene deres litt "billige" ut. Men fint sentralt lokale, og koselig betjening.

Jeg kjøpte kjolen min hos Tessem som også ligger i byen. De er sure og lite hjelpsomme, så har ikke mye godt å si om de heller. Om jeg skulle få sydd inn kjolen min der måtte de gjøre det i januar, noe som var 8 mnd før bryllupet... Ikke akkurat god service...

Stedet jeg faktisk har veldig god erfaring med er EvaBrud på Heimdal. Et stykke utenfor byen, men de veldig hjelpsomme og har bra utvalg.

Lykke til!

Har sendt forespørsel til Agape og Excellentbrud jeg nå. Samt at jeg skal neste tirsdag på prøvetime på min lokale brudebutikk. Hvor jeg håper jeg finner drømmekjolen, men vil prøve flere steder uanset,, just in case... Er jo mest praktisk om jeg kan kjøre i 10 min og prøve og hente kjolen, mot og kjøre i 40 min....Jeg vet ikke om jeg skal kjøpe eller leie heller. Det spørs på pris på kjøp mot det å leie akkurat den kjolen jeg vil ha :o)

Gleder meg noe sinnsykt nå kjenner jeg..Eldstedattera skal få vite om at vi skal gifte oss når hun blir med meg for å prøve kjole. Hun har mast og drømt mer enn meg om at jeg og pappan gifter oss :o) Så spent på hennes reaksjon:o)

Frøken frue var en skikkelig shappysjappe i 2008 i alle fall, men kebabos som nærmeste nabo.

Syns og du bør besøke eva brud på heimdal. De har blant annet linnea rafaelli, et merke jeg liker veldig godt:) Det var de jeg endte opp med i alle fall.

Exellence (?) var en dårlig erfaring... triste mørke lokaler og dårlig utvalg i str...

Agape - fine lokaler, men en utrolig masete og påståelig selger..(sjefen der)

Eva brud har jeg hørt myye fint om:)

Tessem - rett ved trondheim torg, og jeg kjøpte kjolen min der :)) Veldig fornøyd:-))

Hei.

Jeg har ikke peiling på noen av de salongene, men jeg har hørt at det er en salong i Trondheim som fører Maggie Sottero kjoler.

Jeg kan på det varmeste anbefale den designeren.

Hun har kjoler til absolutt alle former og fasonger!

Annonse

Bør vel prøve ut Eva's på Heimdal om jeg ikke finner noe/finner det for dyrt/ikke liker butikken.....Greit og ha i bakhånd..Og Tessem...:o)

Er det noen som har kjennskap til Vitabella på Stjørdal da? Gode erfaringer? Dårlig? :o) Skal dit på tirsdag :o)

Vitabella er FANTASTISK!!!!

Det er ikke den stilige butikken, men et koselig loft med en drøm av kjoler, og verdens søsteste dame som gjør alt for at du skal bli fornøyd :-D

Jeg var på Agape først, og herregud sier jeg bare. 1 time til å prøve kjole og bestemme seg??? På Vitabella brukte vi 3-4 timer, og hun som driver der, var veldig opptatt av at det skulle være full klaff.

Og det kan jeg virkelig bekrefte at det ble!!

Anbefaler Vitabella på det varmeste!

Så bra:o) Gleder meg enda mere nå:o) Dit på tirsdag, excellentbrud 5.mars og agape 4.mars:o)

Byggy-muggy; hvordan var utvalget? Var det "tradisjonskjoler" (a-linje, prinsesseskjoler, stroppeløse), eller hadde hun litt havfruetyper, gresk-gudinne inspirerte og litt "annerledes" utvalg? Ser for meg at på et sånt lite sted så er utvalget litt kjedeligere og "main-stream" da hun ikke kan risikere og brenne inne med et lager av "spesielle" kjoler ingen vil ha:o) Alle bruder vil jo ha en "spesiell" kjole, men vet av erfaringa t "a-linjen" uten stropper er veldig flatterende for de aller, aller fleste kroppsfasonger.....Men vil ikke, vil ikke, vil ikke ha det...Vil ha noe ingen har sett før:o) He-he.....

Nå er det snart 6 år siden jeg var der å kjøpte kjole, men hun hadde litt av hvert den gangen ja :-)

Selvfølgelig var det mest klassiske, men hun hadde litt forskjellig annet også. Husker med skrekk at hun hadde en rød kjole :-/ Det var litt in den gangen :-P

Jeg fant iallefall drømmekjolen min der! og det gjorde jeg ingen andre plasser!

*håper*, *håper* jeg også:o) Bor like i nærheten så det hadde vært fryktelig praktisk...kanskje har hun noe til mannen, sønnen og dattera også:o) Ja,ja..Må bare smøre meg med tålmod og vente til tirsdag..Ei hel uke (nesten...)

Rød kjole ja...He-he..Hadde jeg skulle gifte meg før vi fikk barn (noe jeg hadde håpet på DEN gang) så hadde jeg kanskje valgt en rød jeg:o) En skikkelig dyp-rød, stroppeløs med stort skjørt og små blomster på på skjørtet i samme stoff og farge som kjolen:o) Kjenner jeg er litt glad for det nå.....Selv om man vil være "spesiell" og ikke ha en kjole "alle andre" har, er det greit med noe litt klassisk da...Blir jo mange som har bildet liggende i ei skuff i år fremover :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...