Gjest Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Det sies at det skjer fra de er ca 6 mnd til et år, men det er alltid unntak. Noen barn får tenner tidlig, andre sent. Noen blir til og med født med tenner! Ha to familiemedlemmer som ble født med tenner faktisk Eller skal jeg si :B ? Det finnes ingen fasit på det, vesla mi på 4 mnd fikk sine første to tenner i dag
kirvill Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 Min fikk to stk nede i det han ble 3 mnd Gikk veldig smertefritt, noen sier at det er bra å få de tidlig for da er gommene myke og det ikke gjør vondt ved frembrudd.
Nat27 Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 Det med tenner er nok som med det meste annet - veldig individuellt.. Datteren min hadde allerede to tenner da hun var 3-3,5 mnd, lillegutt nå på 3.5 mnd har enda ikke antydning.. når datteren min ble født kunne jeg se noe hvitaktig i gommene hennes, så med henne skjønte jeg at tennene kunne komme tidlig. Hadde forresten ikke noen ammeproblemer med henne for det om hun hadde tenner, var aldri vondt eller noe Håper jeg er like heldig denne gangen.. :s
Trinemor & go'gutten Skrevet 8. februar 2011 #5 Skrevet 8. februar 2011 Min fikk side förste to tenner nede i forrige uke, og var da 3 mnd og en uke. Ingen smerter eller skriking, bare vanvittig mye sikkel Tror det varierer veldig fra baby til baby
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. februar 2011 #6 Skrevet 8. februar 2011 Det er tidlig ja, gjennomsnittet for første tann ligger på 6-8 mnd =) Her fikk begge jentene mine sin første tann 3 mnd gammel, og før de var fylt 4 mnd hadde de to, så det finnes absolutt unntak for regelen!
Ennai Skrevet 8. februar 2011 #7 Skrevet 8. februar 2011 Min lille fikk også tenner rett etter fylte 3 mnd, men nå ved 6 mnd alder har ikke tanna kommet lenger opp Det er en pitteliten tagg der på en halv millimeter eller noe, men ikke mer. Ser også tann nr 2 i nede, men den har ikke brutt gjennom enda.. Blir spennende å se når de kommer lenger opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå