Tira Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Hei. Har ikke vært plaget med dette på mange uker, men det har eskalert noe sinnsykt de siste dagene så nå funker så og si ingenting. I tillegg er jeg tørst! HELE TIDA! Problemet er bare at uansett hva jeg drikker forverrer det problemet. Så langt prøvd appelsinjuice, melk, vann, te, lettbrus og vanlig brus. Til og med prøvd vann med sitron for ett eller annet sted sto det at sitron skal funke MOT sure oppstøt i kontakt med magesyre (det kjerringrådet kan dere få BILLIG for å si det sånn...) Noen andre forslag? LINK funker ikke selv om jeg knasker det i stoooore mengder og gaviskon kan jeg bruke, men da kan jeg ikke drikke noe etterpå for da ødelegger jeg "skumlokket" som skal hjelpe på halsbrannen... Tips?? Frista til å slutte med både spising og drikking, men våkner med halsbrann og da er det så fristende å putte noe i munnen for å få fred i noen minutter...
strekkmerketrollet Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Jordbær Litago funker som det suser her :) Helst veeeldig kald!
Ann-Kristin og William Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 Jeg syns Sjokomelk hjelper ) Kjøper bare O'boy og kald melk )
Pigalopp:-) Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 Så noen for en stund siden som mente det hjalp med vørterøl...
Solstråle_76 Skrevet 8. februar 2011 #5 Skrevet 8. februar 2011 Har ikke funnet drikken som hjelper mot ennå, jeg. men appelsinjus, te og brus gir meg i alle fall bare mer halsbrann, så de bør du unngå:-)
Nr-2-i-magen Skrevet 8. februar 2011 #6 Skrevet 8. februar 2011 Hei, Jeg slet noe enormt med halsbrann sist svangerskap. Husker jeg måtte sove sittende og ikke en eneste pille i verden hjalp. Har hatt lite av problemmet denne gangen. Grunnen tror jeg er at jeg ikke kan spise mat med animalsk fett pga galllestein. For rett før jeg hadde gallesteinsanfall hadde jeg mye halsbrann. Og når jeg har bommet på noen dager på matvarer som jeg ikke har kommet på er blitt stekt i smør eller noe slikt, så får jeg halsbrann. Så kanskje du kan begynne som meg, holde deg borte fra fett. Ovnsbake all middag. Prøv bare en dag og se om det hjelper. Hopp over smør på skiven og lag kylling i ovnen. Når en har gallestein kan en ikke spise frukt(kun banan), ikke har sterk eller stekt mat, ingen appelsin jucie, ikke syltetøy, ingen bærtyper, ikke egg og melk. Høres kanskje stress ut å kutte ut så mange matvarer. Men det er totalt verdt ett forsøk om du sikkelig sliter med halsbrann
LykkeligmedBabY Skrevet 8. februar 2011 #7 Skrevet 8. februar 2011 fett og løk må jeg holde meg borte fra. Ellers drikker jeg samarin på natta:) Og masse vann:) MELK gjør det bare vondt verre, og meieriprodukter!!
Lise´n Skrevet 8. februar 2011 #8 Skrevet 8. februar 2011 Biola hjelper mange, og (mulig det var ønsketekning) vaniljeis gjorde det litt bedre for meg her en kveld. Hørte noen si det var det syrlige i biola som hjelper, så vanlig melk gjør visst ingen forskjell. Det som gjør det verre her er iallefall sitrusfrukter, sjokolade og fettholdige ting
Lille- MO Skrevet 8. februar 2011 #9 Skrevet 8. februar 2011 Store mengder kaldt vann og storknasking av lovehearts er redningen min:) Melk og juice er ikke bra. Melk kan lindre litt med en gang, men så gjør det bare halsbrann og sure oppstøt værre etterpå.. og hold deg unna kullsyre.. Har du prøvd å legge kald potet i vannet? de sier på helsekosten at det skal hjelpe;)
April-11+ en til? Skrevet 8. februar 2011 #10 Skrevet 8. februar 2011 Hjelper å fryse vannet før du drikker det, er visst noe med at det er rått føre og sterkt for magen... Hjelper bare med store mengder Gaviscon:(
superhygge Skrevet 8. februar 2011 #11 Skrevet 8. februar 2011 Kaldt vann mot tørsten (evt. med litt sitron el natron for høyere pH - mer basisk som motvirker syre), og MANDLER mot halsbrann.
Tira Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #12 Skrevet 8. februar 2011 Tusen takk for alle svar! I dag har vært en sååååå mye bedre dag hva halsbrann angår. Jeg prøvde umiddelbart det enkleste jeg hadde i skapet. Sitrondråper i iskaldt vann og mandler. Det funka veldig bra. I dag har jeg holdt meg unna meieriprodukter og det har også hjulpet greit (eneste knekken kom på en go'morgen jeg bare MÅTTE ha...da ble det mandler og sitronvann etterpå og det hjalp ganske så kjapt!). Herlig å få tips når man er helt desperat jenter:D Tusen takk!
Sissin Skrevet 8. februar 2011 #13 Skrevet 8. februar 2011 Jeg har også slitt noe veldig med halsbrann Har prøvd det meste av kjerringråd og diverse, men er nå sykemeldt fordi halsbrannen holder rmeg våken store deler av nettene. Jeg har funnet ut at jeg må holde meg langt unna all juice og nektar, kaffe og te, frukt og brus. Banan er eneste unntaket.Kullsyre er noe av det verste. Jeg må unngå melk og andre meieriprodukter, fordi disse oppholder seg lenger i magesekken, noe som stimulerer magesekken til å produsere enda mer magesyre. Fettholdig mat og sterke krydder må jeg unngå. Problemet blir verre dersom "magen" er full, altså spiser jeg ikke noe de siste 6-7 timene før jeg legger meg. Det siste jeg spiser, er ett grovt knekkebrød uten noe på. Unngå sjokolade =/ Baska greier =P Men det siste og viktigste for meg ihvertfall.. Og det høres jo helt forferdelig ut.. Men jeg blander Nyco fruktsalt i vann, drikker ett par glass med det, sånn kjempefort. Det bruser noe veldig, og er litt ubehagelig, men etter ei lita stund da.. så raper jeg som en vaskeekte bryggesjauer.. Og da har jeg en sjanse til å få sove en stund XD Håper du får det bedre snart, en masse råd i denne tråden som du kan prøve ihvertfall =)
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 9. februar 2011 #14 Skrevet 9. februar 2011 Noen bruker vanilje saus mot halsbrann, men kan ikke si hvor vidt det hjelper, da jeg ikke har testet det ut.
Ina Sofie08♥Spire11♥ Skrevet 9. februar 2011 #15 Skrevet 9. februar 2011 Drikk Club Soda....-Fikk tips om det i forrige svangerskap, og det hjalp veldig. Har dessverre begynt med halsbrann denne gangen også, så jeg har allerede hamstret noen flasker..... Litt sunnere enn litago og lovehearts
Gjest Skrevet 9. februar 2011 #16 Skrevet 9. februar 2011 Iskald farris bris med mango og nok love harts og mandler da har man "medisin"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå