Gå til innhold

Forslag til dåpsgave til gutt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Guttebunad, f.eks Ola bunad fra Rosenberg som er veldig tradisjonell. Kan kjøpes for 499,- her:

http://www.kidscompany.no/

Alt etter hvor mye dere vil legge i det, kan dere kjøpe sølje til, de koster rundt 400,-

Har gitt bunad i str. 86 i de siste to dåpene jeg har vært i, og det har vært veldig populært :-)

Gullsmeder har en fin dåpsgaveserie fra Twinkle Twinkle, her er det en del å velge mellom, veldig fine og søte gaver som f.eks bilderamme, boks til min første tann/hårlokk, fotoalbum, dåpsrull som man kan inngravere navn og dato på osv. Disse finnes både i matt og blankt tinn.

Andre fine gaver er barneservise, se på f.eks Glas Magasinet og lignende.

Disse var de fineste gavene vi fikk til vår lille gutt, utenom Eventyrbok fra Asbjørnsen og Moe.

Vi fikk masse fint til våre barn. (har både jente og gutter)

Smykker,armbånd

Smykkeskrin

Sparebøsse

Min første tann/hår

Sølvrammer

album

Servise

Bestikk

Sangbok/Eventyrbok

Tøfler

Gyngehest

Bergans barnehagesekk

Sykkelsete og hjelm

Røros pleddet

Kniv

Penger

Annonse

Sønnen min fikk kniv med navnet sitt inngravert. Den er kjempefin og jeg synes slett ikke det er noen dum dåpsgave.

Det skal jo nevnes at pappaen hans er en ivrig hobbyfisker så jeg synes det er fint at mini får sin egen fiskekniv når han er stor nok til å få bruke den selv.

Ellers ble jeg veldig glad for bøker men det ser jeg du ikke synes noe om.

Han fikk også kunst, servise, sølvkopp og smykker foruten penger. Søte smykker men jeg er redd de sjelden vil bli brukt.

Jeg har litt problemer med den greia at alle presanger barn får til dåpen skal vare livet ut. Jeg synes det er topp med praktiske ting som kan brukes! Her i huset fikk vi faktisk både Duplo og Brio til dåpen - og nå når sønnen vår nærmer seg to år er disse lekene superpopulære! Og jeg regner med de kommer til å være det i noen år:)

Vi fikk også noe bestikk og barneserviser som også brukes flittig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...