Gå til innhold

Har fått litt sansen for...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liker Milla klart bedre enn Mille. Synes begge er sukkersøte småjentenavn, men Milla er hakket mer ordentlig og noe man kan vokse opp med. Men det er vel naturlig for meg å se på dem som småjentenavn, da jeg ikke kan huske at jeg noen gang har hørt om noen over kanskje 5 (og ikke det en gang!) som heter det. Tror forresten også jeg liker Milla bedre fordi det gir meg gode Albert Åberg-assosiasjoner.

Annonse

Jeg er vanligvis overhodet ingen tilhenger av a-endinger på jentenavn, jeg synes generelt at det florerer med kjedelig a-endingsnavn for tiden. Men, akkurat når det gjelder spørsmålet Mille kontra Milla, så er jeg ikke i tvil. Milla er et helt annet navn enn Mille. Milla er et navn som holder seg, det kler et barn og en voksen like godt. Jeg er enig med HI, Milla er både sjarmerende og sterkt, mens Mille er veikt og intetsigende.

Jeg liker Camilla. Syns generelt at forkortelser kan brukes som kallenavn, men syns barna skal få skikkelige, hele navn på papiret.

Ser altså på Milla som en forkortelse av Camilla, selv om jeg vet at Milla er brukt som eget navn i lange tider. Det hjelper ikke!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...