Gå til innhold

ringevikar og dagpenger?

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her. Jeg kommer til å miste dagpengene om jeg ikek får barnehageplass. Venter nå på svar om jeg får eller ikke. Snakket med nav tidligere i dag og ga beskjed at jeg venter på svar og at jeg hadde tenkt å jobbe som ringevikar i bhg hvis jeg fikk henen inn noen dager. Det var ikke greit ettersom da regnet jeg jo med å få dagpenger di dagene jeg ikke har henen i bhg og det er ikke greit. Det forstår jeg, men hva om jeg får henne inn fulltid? Kan jeg da være ringevikar? Har snakket med en bhg jeg har jobbet i tidligere og kunne bli vikar der igjen og kan nok også gjøre det med to andre bhg jeg har vert vikar i.

Hun på nav sa noe om at vikararbeidet mitt har jo ikek ført til fast jobb tidligere osv, og vil absolutt ha meg til å takke ja til praksisen (som og betyr at jeg MÅ ha 100% bhg plass)

Noen som vet om man har krav på dagpenger hvis man har barnepass hver dag og har vikarjobb? Føler jeg har lest om mange som har det, men ble litt forvirra etter jeg snakka med hun på nav. Håper noen vet hva som stemmer, ettersom jeg har til mandag på å finne ut hvordan det blir.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142883331-ringevikar-og-dagpenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...