Gå til innhold

Er det vanlig med raserianfall når barnet er omkring 1,5 år?

Anbefalte innlegg

Skjønner jo at alle barn har sine anfall i ny og ne, men nå har virkelig min datter tatt helt av.

De siste dagene har hun fått hysterisk anfall minst to ganger i timen. Hun blir sur hvis jeg tar på henne buksen, og sur hvis jeg tar den av. Skjønner jeg ikke hva hun peker på oppe på benken, så slenger hun seg i gulvet og hyler i 20 minutter. Problemet er bare det at en på litt over 1 år har ikke akkurat det beste språket, så jeg sliter veldig med å skjønne hva hun vil. Virker som om hun ikke alltid vet det selv heller;)

Kan det kanskje også ha en sammenheng med at hun har vært syk i over en uke, og at det virker som om hun er lei av både husets fire vegger og foreldrene sine. Kanskje det blir bedre når hun er tilbake i barnehagen og normale rutiner?

Fortsetter under...

Helt normalt at de klikker i vinkel når ting ikke går etter deres pipe. Lurt å foreberede henne på hva som skal skje, og det blir kanskje litt bedre når rutinene er på plass igjen, men trassanfallene er nok kommet for å bli...

Ja sannelig om ikke det er kommet for å bli trass, virkelig...Mi har nå holdt på en stund, så er blitt litt vandt til det. Det siste hun nå er begynt med, er da det ikke blir slik hun hadde tenkt.Slår hun bordet, eller slenger igjen en dør eller sparker døren..hehe, må le litt..Kan være morsomt også inn i mellom alle feidene...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...