Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 7. februar 2011 #1 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg har ei jente som er 23 måneder å hun kan, og forstår utrolig mye! Hører det er "vanlig" at barn snakker i 2-3 ordssetninger når de er rundt 2 år. Hun her har snakket som en foss lenge nå, og hun kan ikke bare sette sammen 2-3 ord, men 6-7 ord etter hverandre, og det er ikke bare "jeg antar at hun sier" -setninger, men gode rene setninger. Hun har begrep om former og mengde. Hun teller til 10, gjenkjenner bokstaver. Hun har lært navna til mamma, pappa, mormor, onkel, bestefar osv. Og når jeg legger magnetbokstaver frem peker hun på den riktige bokstaven når jeg spør hva navnet til onkel er feks. Han heter Christoffer, og hun peker på C osv. Hun har alltid fått masse skryt i barnehagen, flink å snakke, veldig flink motorisk, veldig empatisk ovenfor andre barn, flink å leke rolleleker (også uten gjenstander, bare vel å latesom hun har ting, eks. serverer kaffe og kake), står støtt på en fot... Jeg kunne snakket i timesvis om alt hun kan, men det blir litt mye vil jeg tro Noen andre som har barn på samme alder som er like flink? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142882894-s%C3%A5%C3%A5-stolt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
therehag Skrevet 16. februar 2011 #2 Del Skrevet 16. februar 2011 Skjønner godt at du er stolt:-) Nå er datteren min nettopp fylt 2, men når hun var 23 måneder kunne hun det du beskriver. har kunnet alfabetet lenge og vet at D står for druer, david osv.. Jeg tror mye kommer an på hva de syntes er spennende å lære. Hun elsker at vi leser bøker så mye kommer nok av det. I tillegg spiller hun på ipaden til sin bestefar i helgene når vi besøker de, og der er det mange spill hun lærer mye av. Det er nok ikke uvanlig at barn kan såpass. Noen kan mye mer, noen kan mye mindre. Barn bare tar det i forskjellig tempo, og mye kommer ann på fokus til foreldrene. Vi bodde i texas fra jenta vår var 14-17 måneder.og der har de mye større og bedre uteområder enn her. Og side jeg har fokus på å la hun få lov å prøve det hun vil (så lenge jeg passer på) lærte hun og gå opp og ned trapper helt uten støtte da hun var 14/15 månder. det er uvanlig, men det er nok KUN fordi andre foreldre ikke tenker at det er en mulighet, så de får ikke prøve nok. Så jeg har lært at det å ikke undervurdere lillejenta gjør at hun lærer mye. Så fortsett å hver stolt! men jeg tror nok ingen av våres barn faller under begavede barn kategorien;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142882894-s%C3%A5%C3%A5-stolt/#findComment-142915122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå