Gå til innhold

Hva gjør dere sammen med deres store barn? (10-13 år)

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så god mor til mine eldste barn. De to små er lette å være mor til synst jeg, men er ikke så flink med større barn, og har mye dårlig samvittighet for at jeg ikke er så flink med de store.

Tenker på helt vanlige hverdager, der en er hjemme sammen. Hva gjør dere på da? De to minste er jo også våkne til ca kl 20, synst det er så vanskelig å balansere små og store barn.

Fortsetter under...

Kanskje du kan få barnevakt for de minste en ettermiddag/kveld og ta med de store på feks bowling? :)

Alpinannleggene rundt omkring kan jo også passe for hele familien, små og store om hverandre.

Jeg er ikke akkurat så flink til dette selv, men det er mye fordi min trettenåring ikke vil finne på særlig mye med den teite mora si lenger... :)

Spleis på en Wii eller slikt og sett av kvelder der dere kan spille sammen når de minste er i seng:)

Ellers så går det an å ha kosekvelder med de største på fredag/lørdag der de minste kan legges til vanlig tid og de eldste kan sitte lenger oppe. Se en film med de, lag god mat sammen etc..

Det viktigste er jo ikke hva dere gjør, men at dere setter av tid sammen og uten de minste av og til:)

Jeg kan ikke dra i skibakken pga bekkenet mitt aldri er blitt bra igjen :(

Men ungene drar alene eller sammen med far.

Joda, vi drar på bowling og kino og sånt av og til. Langt å kjøre til ting her.

Men jeg tenker mer sånn på hjemme, mellom middag og leggetid, når ungene er hjemme. Hva finner en på da?

Det blir fort bare krangling og kjekling, mellom de to eldste og/eller meg og en av de :(

Jeg er så lite oppfinnsom. Er så lett med små barn, bare å leke litt eller lese litt så er de fornøyd liksom hehe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...