Gå til innhold

Hva hadde dere syntes om dere ble invitert i dette bryllupet?

Anbefalte innlegg

Jer er en av de som liker bryllup hvor jeg får mulighet til å pynte meg en del. Så hadde blitt slitt skuffet over den delen.

men da jeg giftet meg hadde vi grillfest dagen før for at de to familiene skulle bli litt kjent i forkant. Så jeg hadde syntes det ville vært supert med dette "teambuilding" opplegget dagen før, men lek og moro, for så å ha bryllupet og selskapet dagen etter.

Fortsetter under...

På norsk er det korrekt å skrive teambuilding i ett ord, selv om det skrives i to ord på engelsk. Det er et engelsk uttrykk som har blitt tatt opp i det norske språket og brukes som et norsk ord (bøyes etter norsk grammatikk - "det var gøy med den teambuildingen i går"). Blir derfor feil å bruke engelsk skrivemåte.

Jeg vil gjerne selv ha ett litt utradisjonelt bryllup - men deres er ikke noe for meg ;) Men vi er alle forskjellige :)

Kanskje denne bloggen er noe for dere? http://villmarksbryllup.blogspot.com

Jeg hadde tenkt at dere hadde forvekslet bryllups- og utdrikningslags- invitasjonene:-)

Er jo nettopp sånne aktiviteter som er typisk å ha i utdrikningslag.

Etter min mening høres det ut som et bryllup ikke alle er forunt å være med på. Tenker det er endel som ikke ønsker å ta del i alle aktivitetene, og som av den grunn vil føle seg ekskludert.

Hadde selvfølgelig kommet, dersom jeg hadde blitt invitert, men ville ikke valgt det slik selv. Men smaken er som baken:-)

Annonse

Jeg hadde ikke kommet på dagen i et slikt bryllup, det må du regne med at det er flere som ikke gjør.

Jeg hadde gitt beskjed på forhånd at jeg kom i kirken og på kvelden, men stod over dagsaktivitetene. Jeg hater slike ting. Jeg har ikke helse til det (har et usynlig handikap) og de fleste hadde lurt på hvorfor jeg var så kjip å stod å så på.

Hørtes ut som et kjekt bryllup for de som liker å konkurere....

Det er vel mer snakk om de som ikke KAN delta, som blir ekskludert fra en slik feiring. Brudeparet selv har jo allerede planer om å ekskludere beste- og oldeforeldre, og så har du hele gruppen med de med helseproblemer, høygravide, osv.

En ting er at man synes vanlige bryllup kan være kjedelige eller at man ikke liker å prate med andre, men det stiller ihvertfall ikke noen krav til helse og fysikk som ikke de fleste kan klare.

Hørtes ut som et utdrikningslag.

Hvis du skal ha aktiviteter ville jeg valgt aktivtiteter hvor det er tilfeldig hvem som vinner og ikke de som er sterkest/har best balanse osv. Og ikke minst at alle aktivitetene var frivillige og det ikke var lag (slik at man føler man skuffer laget). Det er viktig at du ikke får gjestene til å føle seg dårlige eller utenfor, derfor er det lurt å variere aktivitetene veldig.

Du kan f.eks finne ideer fra 17.mai feiringer, utdrinkningslag, teambuilding, barnehagen osv.

F.eks

17.mai leker som kan brukes:

kast basketball i kurven (der kan de fleste delta uansett helse)

hesteskokasting (der kan de fleste delta uansett helse)

fiske etter poeng ( blir helt tilfeldig hvem som får poeng og de som har dårlig helse har like stor sjans som alle andre)

eggeløp (helt enkelt morsomt)

Barnehageleker:

Haien kommer (poengsystem)

Stiv heks (poengsystem)

Så gøy at så mange svarte :)

Dette blir et relativt lite bryllup der vi kjenner gjestene veldig godt. Både familiene våre, vennene våre og ellers de som kommer liker se samme tingene som oss, så tror det ikke er noen av dem som ikke vil komme selv om de ikke får pynte seg :)

Beste/Oldeforeldre h

Vet ikke hva som skjedde, me fortsetter her:

Beste/Oldeforeldre har vi ikke så mage av og ingen av dem vi er så heldige å ha enda er på ingen måte istand til å være med på dag-delen De får valget om de vil være med på kvelden, vil de ikke det skal vi ha en dag før eller etter med kaker og slikt for bare dem.

Har også bestemt meg for å fjerne prisutdelingen. Det skal bare være for gøy, men kanskje det blir en liten morsomhet med den som bygde flest bruskasser og lignende :)

Bryr meg overhode ikke om at det ligner et utdrikningslag eller teambuilding. Vi nekter å bruke masse penger på å lage et bryllup der vi begge to kommer til å direkte mistrives. Hestesko og taler er uaktuelt i mitt bryllup. De som vil må gjerne reise seg i lavvuen og si noen ord selfølgelig, men det blir ungen toastmaster og arrangert opplegg i det hele tatt. Det blir det vi liker best. Akustisk gitar, sang, bål, øl og forhåpentligvis god stemning på en fantastisk høstkveld. MIn favoritt-årstid.

Og er det noen av dem vi inviterer som ikke vil komme, så kan de bare la være. Blir ikke å tvinge noen til å feire dagen sammen med oss.

HI

Annonse

Ikke min stil nei, og laaaangt fra hvordan jeg ville feiret bryllup, men så elsker jeg kjoler og glamour da;)

Hadde nok kommet av ren høflighet og vært blid og happy på dagen, for brudeparets skyld, men dette hørtes slitsomt ut.

Vi er forskjellig. Masse lykke til på dagen :-)

Sikkert mange som liker det, særlig de yngste, men tror neppe min familie hadde hatt sansen for å si det sånn.

Jeg personlig synes sånne ting blir litt anstrengende og med et "påbud" om å måtte smile og le av ting jeg egentlig ikke har lyst til...Jeg er muligens lite sporty, men jeg synes faktisk det er stas å kunne pynte seg til et bryllup.

Gøy for de som liker sånt, men passer ikke for alle.

Høres bra ut! :)

Jeg er absolutt fan av å gjøre akkurat det man SELV har lyst til når man skal gifte seg. Ikke det "alle andre" FORVENTER at man skal gjøre.

Har vært i mange tradisjonelle brylluper, med kirke, hvit brud, stivpyntede gjester, hestesko-formasjon og tre-retters middag, taler og brudevals, kaker og kaffe, masse familie og noen venner.. og det fungerer jo forsåvidt veldig bra dét, - om det er dét man ønsker!

Men har også vært i to langt mer utradisjonelle bryllup, og må si at dette har vært langt mer gjestevennlig. I mine øyne, iallfall!

Kos dere :)

Jeg blir like gla hver eneste gang noen "tør" å gjøre no utradisjonelt.. Jeg anser de som mener bryllupk SKAL være kirke, hvitt og stiv middag/fest for rimelig pripne og kjedelig.. Min familie hadde nok hatet en slik dag, og nettopp det gir meg enda mer grunn til å ønske meg et slikt bryllup selv.. Jeg blir gæærn av at mennesker forventer det skal være på en viss måte =) Hurra for å være annerledes =)

Skikkelig kreativt!! Jeg hadde gledet meg veldig til et slikt bryllup!!

Og by the way; Jeg tenker at brudeparet er noen spreke artige mennesker som klarer å få bryllupsfesten til å gjenspeile dem!

Lykke til! Håper været er på deres side den store dagen ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...