Gå til innhold

til dere med mye kynnere!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er kommet til uke 32 og har ganske mye kynnere for tiden, de er vonde og kommer ofte!

jeg får kynnere bare jeg skal reise meg fra sofaen...

tyder dette på at jeg kanskje føder før??

noen med tidligere erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bare i uke 30, men har hatt nok kynnere til at jm har bedt meg sitte med beina høyt/ligge så mye jeg kan og i hvert fall unngå å stå/gå lenge i strekk. Dette for at jeg ikke skal få prematurt. Men hvor stor faren egentlig er, vet jeg ikke. Nå har begge mine kommet en god uke før termin, og jeg har hatt mye kynnere... men en uke før er jo bare fint!

Skrevet

Ja, det gjør ingenting med en uke før(",)

med førstemann fødte jeg kun 2 dager før, slet litt med kynnere da også, men føler de kommer hyppigere denne gangen og de er vondere!

Hmm... men vil ikke ha prematurt heller da...

Skrevet

Jeg har også slitt med mye kynnere siden ganske tidlig i svangerskapet, rundt uke 31. Kynnerne kommer til og med bare jeg skal bøye meg frem og ta noe fra bordet når jeg sitter rolig i sofaen... Men de har aldri vært smertefulle! Er jo selvfølgelig et kraftig press, men.. Vet ikke om det tyder på at du kommer til å føde tidligere, men det kan nok hende at du blir tidlig moden. Nevn dette for jordmora på neste kontroll, så kan hun følge opp dette =)

Skrevet

Etter det jeg har hørt er det ikke noe særlig sammenheng mellom det å føde tidligere eller lettere, og mye kynnere. Blir det ekstremt mye kynnere så kan livmorhalsen påvirkes og det er fare for prematur fødsel, men skjer ikke det så er det umulig å si om fødselen kommer sent eller tidlig ut fra mye/ lite kynnere. Altså ingen grunn til å ønske seg mye kynnere. Er de vonde eller slitsomme så unngå det som utløser kynnerne. Bedre å ha det noenlunde komfortabelt og være uthvilt den dagen fødselen kommer.

Skrevet

Hei!

Jeg er plaget med en del kynnere og har vært det siden uke 16. JM sa da at det er vanligere at flergangsfødene merker dette mer og mer for hvert svangerskap (dette er mitt 8 svangerskap, men har bare 1 fullført, og det spilte ingen rolle om man hadde mistet/abortert tidligere, livmoren jobber kraftigere uansett!). Hun sa at jeg burde ta det med ro og hvile mye og at livmorhalsens lengde må kontrolleres!

Ellers blir jeg fulgt opp på gyn avd på mitt lokalsykehus hver 4 uke hos lege og hver 4 uke hos JM, slik at jeg har kontroller hver 14 dag, annenhver gang hos lege og JM, dette er både pga falske rier/kynnere og pga blødninger som jeg har hatt hele svangerskapet pga morkakens plassering (placenta previa), samt begynnende pre-eklampsi fra uke 20.

Gyn sier også ang kynnere at dersom de øker i intensitet og jeg får enda hyppigere enn det jeg har i dag (av og til har jeg flere i timen, men det varierer litt), noen er ganske så vonde, men blir de enda vondere og ikke minst dersom de kommer mer regelmessig, så har jeg fått beskjed om å kontakte avdelingen.

Jeg er forresten bare 28+2 i dag, men dersom du synes det er ubehagelig og de kommer svært hyppig - ta en telefon til fødeavdelingen og hør med dem :)

Lykke til :)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...