Gå til innhold

Hva skal deres knøtter kle seg ut som på karneval?

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig lyst til å "lage" noe selv, og tenkte f.eks giraff.

Men å finne gul bukse og gul genser er ikke mulig..

Røde klær for å lage marihøne likeså..

Andre forslag?

Kan en gutt være engel? Hvite klær og englevinger?

Klovn? Hvilke klær da?

Mange dyrekostymer på BR leker, men de blir altfor varme.

Fortsetter under...

Storesøster skal være pippi. Har kjøpt pippi-parykk, men skal sy en enkel kjole. Har en strømpebukse fra HM med forskjellige farger på beina som passer perfekt til.

Lillebror skal være løve - i ferdigkjøpt kostyme som storesøster brukte i fjor.

Hvis vi ikke hadde hatt løvekostymet hadde jeg laget noe til han. Han er så liten og skjønner ikke helt greia. Med brun body og strømpebukse kan man bare lage/kjøpe ører og hale, så ville han blitt et eller annet dyr.

Andre enkle forslag:

Svart strømpebukse og en body/t-skjorte som du syr gule striper på: En bie.

Hvit strømpebukse/body. Sett på en pongpong på rompa og lag noen store ører i papp, så blir det kanin.

Hadde for øvrig planer en gang om å lage en krokodilledrakt av en gammel grønn genser som jeg hadde hatt, men kom aldri så langt.

Hvis du ikke finner barneklær i riktige farger om du vil lage noe, så husk at en t-skjorte i voksenstørrelse enkelt kan gjøres om til barnekostymer.

Eldstejenta her var marihøne en gang. Brukte en gammel rød genser etter meg som ble marihønekjole for henne med påsydde svarte rundinger. Kjøpte hårbøyle med "følehorn" på.

Annonse

Jenta skal være katt. Svarte klær og kjøpte ører og hale. Skal male ansiktet.

Gutten skal være ridder. Kjøpte kostyme på loppemarked i høst.

Du lurte på hvordan du kan lage kaninhalen. Lag en garndusk som du syr fast på buksebaken.

Yngste vil foreløpig bestandig vært prinsesse. Det er enkelt.

Eldste vil være katt, det er også enkelt. De skal være ute og hun har grå dress så da lager vi en hale av en gammel boa og syr ører på en grå lue. Med litt teatersminke i tillegg blir det bra.

Noe av det morsomste vi har laget var en hai. Vi lagde et hode av en balong med avispapir og tapetklister og skar, klippet lalte og limte slik at jenta liksom tittet ut av haigapet. I tillegg sydde vi en haifinne på en grå genser og hadde grå strømpebukse på beina.

Tror ikke barnehagen "vår" gidder å stelle i stand karneval for barna, har ihvertfall ikke hørt et pip om det, og vi er jo midt i karnevalstida nå, så.... Lucia dreit de også glatt i, så jeg blir ikke overrasket.... Men hadde de tatt seg bryet, så har jeg ei her som har veldig lyst til å være heks:-)

Synes det er greit at bhg ikke har karneval jeg. Ikke søle som har mye penger(f eks aleneforeldre,arb ledige,syke osv). Er ikke morsomt for de barna som ikke har mulighet til å være det de vil,men se alle de andre i flotte drakter. Så jeg er glad for at det ikke er karneval i min bhg da dette er leit for disse barna. Om det hadde vært skulle jeg donert karnevalsutstyret til bhg etter hvert år sånn at de hadde hatt noe til de spm f eks ikke hadde hatt noe:)

Annonse

Jenta mi på 5år skal være prinsesse, mens minste snuppa på snart 4år vil være Tigergutt. Prinsesse kostyme er i boks, lurer på å lage tiger-kostyme, hvis jeg finner et fint tigerstoff, hvis ikke blir det kjøpt.

Her er det karneval både på skolen og i barnehagen, de har det alltid rundt fastelaven så i år blir det i begynnelsen av mars. Ungene elsker karneval, de elsker å kle seg ut i det hele tatt.

Jeg har en kiste i kjelleren med utkledningstøy, jeg kjøper på salg når sesongene (halloween og karneval) er slutt og lar ungene leke med det hele året. Sjelden jeg har kjøpt noe nytt til karneval, de finner noe i kista og gjerne rare ting som en nissevampyr e.l. ;)

I år skal guttene som går på skolen kle seg ut som Supermario og Lougi, de fikk kostymer fra England i høst og har gledet seg siden til å vise de frem.

Jenta på 3 år skal naturlig nok være enten prinsesse eller ballerina, vi har litt av hvert der også, pluss noen vinger så hun kan være fe. Skal nok klare å snekre sammen så hun blir fornøyd.

Jenta på 2 år skal ha på seg en arvet nasse nøff kostyme som er kjempesøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...