Petrine +spire=❤ Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Noen som har greie på det? Vi har begge rett på foreldrepenger, men hvordan er det å evt overføre hele eller deler av permisjonen far har krav på til mor?? Går dette?
<3 meg og den lille <3 Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 hei:P det jev vet er om far ikke skla ha sine uker forsvinner de i intet. Altså det går ikke å overføre til mor:(
mamman_til_Bastian+spire Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Hei! Nei, i utgangspunktet går ikke det. Far må ta ut fedrepermisjonen på 10 uker selv, hvis ikke faller de bort. Kan ikke overføres til mor, med mindre mor er alene om omsorgen, da trur jeg hun kan ta over, men er ikke sikker=)
Petrine +spire=❤ Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2011 Æsj så teit da ( Vår situasjon gjør det vanskelig for oss å ta ut fedrekvoten Er jo fryktelig synd at dette skal gå ut over barnet som må begynne i bhg veldig tidlig Men men vi finner vel en løsning....
Ellois Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Google, google, google! :-) http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Fedrekvote Men det svarer ikke på det vi lurer på, nemlig hva gjør vi når far er selvstendig næringsdrivende og rett og slett ikke kan være borte fra jobb/firmaet...siden han er den eneste som holder hjulene i gang? :-S Må spørre på NAV.
Petrine +spire=❤ Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2011 Fant ikke noe svar på nav jeg heller. Men jeg syntes det er rart at det ikke skal være mulig å overføre de ukene til mor. Er jo barnet som vil "lide" under det ((
Knerten's mamma <3 Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 Min bedre halvdel driver også firma. De er 2 stk, men han kan heller ikke være borte i 10 uker. Det vi skal gjøre er å ta det gradert en dag i uka (når jeg er ferdig m perm). Det eneste han må gjøre er å gi beskjed om at han skal ta det gradert, så er det litt opp til oss om det blir en dag i ny og ne, eller to. En dag i uka kan dere kanskje få til? Lykke til =)
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 Og fedrekvoten kan visstnok tas ut innen barnet fyller tre år, da kan man jo spre de dagene godt utover. Spør om det på NAV om det kan være aktuelt for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå