Gå til innhold

Dere som har søsken i barnehage og baby hjemme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor plass har barnet deres? Og hvor lange dager har barnet i barnehagen? Har en liten baby hjemme, og et barn født i 2008. Hun har 80 % plass. Er sjelden at hun har fri utenom den ene dagen. Vil gjerne at ting skal skje. Samt at jeg er endel sliiten innimellom. Er gjennomsnittlig ca 6 t i bhg. Hva med deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det veldig likt som dere egentlig=)

Har ei jente født i oktober-08, og hun startet i barnehagen nå i august, rett før lillesøster meldte sin ankomst i september. Har 100 % plass, men har alltid en fridag i uka (som regel onsdager), samt kortere dager- ca 6 timer per dag. Fint å kunne gi henne litt kortere dager og den ene fridagen i uka digger hun stort, selv om det ikke blir så mye "action" når man har en liten baby å passe på i tillegg, så koser vi oss og tar livet med ro den dagen, og ellers i uka også=) Fint å slippe klokkestress og jobb som venter om morgenen!

Skrevet

Min er 4 år..

Han har 80% plass.. Er der alltid de andre dagene, han ville gjerne vært der på fridagen også.. Hehe..

Leverer ca kl 9 og henter kl 15.. Sjeldent jeg får han med meg hjem med en gang!

Skrevet

Har en på 2 og et halvt (22 måneder da han ble storebror), og en på 5 og et halvt. De er i barnehagen stort sett hver dag, en og annen fridag innimellom. Det er der ca fra kl 9 til kl 15.15.

Skrevet

Har ei på snart to år og en på litt over tre uker. Hun har 100% plass men vi bruker å ha henne hjemme 1 dag i uka ca. Men siden jeg tok ks og ikke kan løfte henne er jeg helt avhengig av at mannen er hjemme også den dagen. Hun blir levert rundt 08-09 tiden og hentet kl 15.

Skrevet

Har ei på 3 år og ei på 5 uker. Hun er i barnehagen hver dag, og har heller ikke ytret noen ønske om å være hjemme. Ser alikevel for meg at hun kommer til å være mer hjemme med oss når våren/sommeren kommer, og vi kan være ute i hagen :)

Jeg henter henne ca. kl. 15 hver dag.

Skrevet

Jeg har en jente som er født i september 2008, og hun har 100 % plass i barnehagen. Er der stort sett full dag hver dag, dvs mellom 7 og 8 timer. Jeg her hjemme med lillebror på 6 uker. Pappaen leverer når han drar på jobben, som regel mellom åtte og halv ni på morgenen. Jeg henter ca klokken halv fire hver dag - noen ganger før noen ganger litt senere.

I begynnelsen hadde jeg dårlig samvittighet over hennes lange dager i barnehagen og hentet tidligere. Da ville hun ikke hjem, og det krasjet også med barnehagens siste måltid. Og tilbakemeldingene fra barnehagen er at hun storkoser seg der. Så nå har jeg sluttet å ha dårlig samvittighet over at jeg er hjemme med babyen mens hun er i barnehagen hele dagen.

Det skal også sies at hun er veldig aktiv, og kjeder seg fort når hun er hjemme sammen med meg og lillebror. Hun er dessverre ikke veldig flink til å leke på egen hånd. Da blir det fort TV-titting når jeg må amme og ha bleieskift og lignende. Da synes jeg faktisk det er bedre at hun er aktiv med andre barn i barnehagen...

Skrevet

Har en på 3.5 år som har gått i bhg i 2.5 år nå. Han har 100% plass og har til nå alltid vært der hver dag. Babyen er bare 2,5 uke, så det er ennå litt nytt for oss. Far leverer storebror når han drar på jobb og henter han på vei hjem.

Når vi kommer litt mer inn i rutiner med lillesøster, kommer jeg til å overta levering og henting og da kan det bli litt kortere dager.

Skrevet

Har en gutt på 3,5 år og ei på 4 Mnd. Han har 100% plass,men er gjennomsnittlig hjemme 1 til 2 dager i uken(han vil være hjemme med oss):) Er jeg som leverer og henter så han er i bhg fra 10 til 15 de dagene han er der. Så han har ikke akuratt lange dager når han er der:)

Skrevet

Har en jente som ble født i oktober 2009 og en gutt på 6 uker. Hun begynte i barnehagen for 3 uker siden. Har full plass, men 50 % permisjon, så hun går 2 dager i uken. Hittil har hun vært i barnehagen i ca. 4 timer de dagene hun er der.

Skrevet

Har en jente på 3,5 år og en gutt på 1/2 år. Hun har 100% plass, har sjelden en fridag siden hun vil i bhg. hun har somregel dager fra ca 10 - 14-15.

Skrevet

Eldstegutten vår på 3år og 4mnd har 100%plass, jeg går hjemme med baby på 5mnd. Han er i barnehagen stort sett hver dag fra kl 10:00 ti 15:30 ca, da pappaen leverer og henter i forbindelse med jobben.

Han er en aktiv gutt som storkoser seg i barnehagen.

Men han har fri nå og da, hvor vi enten bare slapper av hjemme, noe han syns er godt innimellom, eller hvor vi finner på noe ekstra.

Skrevet

Har ei jente født jan-09. Hun startet i barnehagen i aug.-10. Har 60% plass i barnehagen, altså 3 dager i uken. Er der fra ca. 09-15 de dagene.

Jeg er hjemme med baby på 2mnd. Henter og leverer i barnehagen selv, og får gjort unna masse ærend og husarbeid de dagene hun er der:)

Skrevet

Jente på nesten 3 år og gutt på 9 mndr. Har 100 % barnehageplass til eldste, men har henne som oftest hjemme 1 dag i uka - er både kos og slitsomt, kommer litt an på dagsformen til både meg og henne og lillebror... De dagene hun er i barnehagen leverer jeg kl 10 og pappaen henter 15.30-16.

Skrevet

Har en født i 2008 som er i bhg på fulltid. Jeg leverer og henter i bhg stort sett hver dag. Synes ikke det er så aktuelt å ha største hjemme med meg og babyen. Bruker å hente ham etter at de har hatt fruktmåltid i tretida, og da er vi hjemme et par timer alene før pappan kommer hjem. Synes det fungerer bra - bedre enn om han skulle vært hjemme med meg en dag i uka i alle fall.

Skrevet

Har ei på snart 5 i bhg.

Hun har fulltidsplass, og er der fra ca 10 til 1530. har ofte fridager:)

Skrevet

Eldstemann på 2,5 år har 100% plass i bhg. Jeg er hjemme med minsta på 6 mnd. Har vært fullt i bhg hele tiden, og har heller ingen planer om å redusere eller ha henne mer hjemme. Pappa leverer og henter så hun er der ca 8t pr dag. Hun storkoser seg i bhg, og jeg tenker at det ville vært mer kjipt for henne å være hjemme med oss. Lillesøster er ganske krevende og må bæres mye. Og storesøster er egentlig også ganske oppmerksomhetssyk.. Det hadde rett og slett bare blitt til at jeg hadde satt oss alle foran tv'n, for å prøve å "tilfredsstille" liten og stor, og det ser jeg ingen hensikt med...

Forferdelig dårlig mor men.... :)

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)
Skrevet

mine er 2 og 4 år, og har 100%plass, og er der fra 9.30 til 15-16, alt ettersom om det skjer noe spesielt den dagen. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...