Gå til innhold

Unnskyd ekle detaljer..Mensen, kraftige blødninger og smerter!!

Anbefalte innlegg

Først må jeg bare si at jeg hadde kikkehullsoperasjon for snart 2 år siden grunnet intense smerter ved eggstokken på venstre side, det var en cyste som sprakk.. De fant ikke noe ekstra vev eller noe, så endometriose er det ikke!

Men siden jeg fikk mens første gang som 14 åring har jeg hatt veeeldig vondt under eggløsning og mens, snakker spyr,ligger på badegulvet og vrir meg i smerte vondt! Og blødningene er KRAFTIGE. Blør igjennom 3 pakker med grønn ob OG bind de første 2-3 dagene.. Har snakket med lege flere ganger, men hun bare gir meg nye p-piller og sier jeg skal se det ann, eller at jeg skal ta en pause fra pillene, ingen av de ovennevnte har hjulpet.

Etter at jeg fødte for 5 mnd siden har det blitt VERRE, tro det eller ei.. Ammer ikke, så fikk mens etter ca 7 uker. Nå i går ble jeg plutselig så veldig svimmel, fargene ble "feil", alt var liksom grønt og rødt, kjente plutselig et trykk i magen og løp på do, der kom det så mye blod at det hørtes ut som om jeg tissa!!?? Har blødd mye i dag og, 1 pakke grønn ob og en halv pakke bind er brukt opp! Afff..er lei..

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, kanskje høre om det er noen andre som opplever dette..føler meg ikke helt normal..hehe

Fortsetter under...

Du er ikke helt normal om du blør så mye. Jeg vil på det sterkeste råde deg til å oppsøke lege og få henvisning til gynekolog for utredning. Det kan godt være at dette er noe som kan ordnes på. Dersom du ikke har planer om flere barn sånn umiddelbart, så kan jeg anbefale hormonspiral. Jeg har også alltid hatt store smerter, svimmelhet og mye blod når jeg har mensen, men har fått redusert dette til litt lette stikninger i magen og at truseinnlegg holder. Håper du finner ut av det :)

Nei, det er ikke normalt. Men ja, dessverre kan det blir mer og vondere etter fødsel.

Alle sa til meg at det ble bedre etter fødsel, gjett om jeg ble skuffa da? :(

Søk opp fjerning av livmorslimhinnen. Det har jeg gjort. Grei løsning når man ikke tåler noe annet og er ferdig med barn.

Jeg tenker to ting: 1: Kom deg til lege en gang til! og 2: Kjøp deg en mooncup eller noe tilsvarende istedet for tamponger. Kanskje blir blødningene mindre, og blir de ikke det har cup'en iallefall mål på sånn at du kan se nøyaktig hvor mye du faktisk blør. Det kan være greit med fakta og ikke bare synsing hvis du skal snakke med lege. Så har du et konkret mål og trenger ikke bare si"jeg blør mye".

Det er jo ting du kan feile, som f.eks adenomyose. Det vil de vanligvis ikke finne selv ved laparoskopi.

Uansett er vel trikset å unngå menstruasjon? Om du er ferdig med barn er brenning av livmorslimhinner eller en hysterektomi muligheter. Om du ønsker flere barn er hormonell regulering det foretrukne.

Annonse

Takk for svar, jeg er 21, så vet liksom ikke om jeg er ferdig med barn enda! Hehe..Legen vil ikke sette i hormonspiral siden jeg reagerer så uforutsigbart på diverse p-piller (har vært hos 3 leger ang det).

Men hva er en mooncup, og hvor får jeg kjøpt det? Hvor mye koster det?

Ja, lege ja, har vært hos lege til og fra i 4 år nå pga dette, kommer liksom ingen vei, føler kanskje de tror jeg overdriver, så kunne kanskje vært greit å komme med noe fakta på bordet ja, kan liksom ikke ta vare på bind og tamponger å slenge på bordte hos legen heller..æsj..hehe

Jeg kan bruke p-piller, men det har tatt tid å finne en type som ikke gjør ting værre. Går nå på yasmin, og det ser ut som blødningene er kontrollerte og kommer kun når de skal. Har prøvd cerazette, for å unngå mens, var flott i 2 mnd, men så hadde jeg mens i 3 mnd i strekk, ble sykmeldt og fikk kraftig jernmangel!

Jeg er skrudd sammen feil tror jeg, det er lekk et sted, no koblingsfeil på røra!!

Hehe..Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...