Gå til innhold

3 negative forsøk-kan jeg be om "hjelpemidler" da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører om noen som får blodfortynnende og betennelsesdempende medisin ved forsøkene sine,jeg spurte om det engang,men fikk nei. Men nå blir neste mitt 4 forsøk,det må vel gå ann å få litt da? noen som har erfaring? Det er frustrerende å få negative tester gang på gang,og lite fristende å putte så mye hormoner i kroppen,det må vel være noe jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan.

Ja, det kommer an på diagnosen din, historikken din, klinikken og legen... Det er jo bare å spørre, du har ikke noe å tape på det.

Jeg fikk verken det ene eller andre før etter 6 forsøk (5 ordinære og ett frys) og tre aborter. Da fikk jeg blodfortynnende. Først etter enda et forsøk fikk jeg Prednisolon, men det var også pga abortene - ikke pga mange negative tester.

Generelt sett kan man si at de private klinikkene ofte er mer åpne for den type støttebehandling, men det gjelder ikke alltid. For eksempel ser jeg at Porsgrunn er mye mer åpne for dette enn jeg opplevde at den første privatklinikken jeg var hos var.

Lykke til!

Skrevet

Takk:-) jeg går i Porsgrunn,så jeg får spørre igjen bare,det skader jo ikke;-) Jeg har hatt 2 aborter,men det er flere år siden. Det var gynekologen min som syntes det var rart jeg ikke fikk blodfortynnende. Takk for svar:-)

Skrevet

Eg har ikkje så mykje greie på dette, men etter at eg hadde to negative forsøk i Haugesund, så blei det, før 3.forsøk, gjort hystereskopi av livmora mi for å sjekke forholda der og det vart og sjekka om eg hadde god nok blodgjennomstrømming. Alt dette var i mitt tilfelle bra, men hadde det ikkje vore det, så hadde eg nok begynt med blodfortynnande. Men poenget mitt var at det verkar som det er standard prosedyre i Haugesund med ein ekstra sjekk før 3.forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...