Gå til innhold

har fått maur (sukkermaur) i hus..IGJEN!!!!

Anbefalte innlegg

altså ok, i fjor,særlig på vår/sommer, kom det en del på kjøkken osv, disse ble vi kvitt, men NÅ, på denne årstiden kommer det masse maur og et par ederkopper, på kjøkken og bad!!!!

jeg HATER insekter, og begynner rett og slett å gråte av frustrasjon,for aner ikke hvor de kommer fra, eller hva dette er.

kjøpte leil i juni, og hun sa at det HENDTE det var 2-3 maur i løpet av året...øh.. ja, den skulle jeg aldri trudd på, så vi har tatt opp saken så får se hva det blir, men hater hele leil på grunn av dette.

skal ringe skadedyrkontrollen imorgen, og se hva de kan få gjort.

men nå er jeg bare lei meg, og vil VEKK.

Fortsetter under...

Jøss, sukkermaurene kommer vanligvis ikke før til våren, de pleier ikke vandre nå..

Har hatt både sukkermaur og stokkmaur selv (bor i skogkanten) og det er ikke noe problem å bli kvitt. Sukkermaurene forsvinner med et helt vanlig maurmiddel du kjøper på butikken, men stokkmaur er det greit å få hjelp med. Prøver du ta knekken på dem selv risikerer du bare at de flytter tuen til et annet sted i huset.

Men igjen trodde ikke de var aktive nå, det var rart.

jeg trodde nemlig IKKE sukkermaur var ute og gikk nå, men jeg må innrømme jeg ser ikke helt forskjell.

de her er små, og helt svarte... thats it liksom.

jeg bor også ved siden av skogkanten, og slet skikkelig med disse i sommer, det kom til og med sånne mini maur, med vinger, overalt. grusomt rett og slett.

dette er mitt store mareritt, så veldig trist når det har kommet i vår første eide leilighet!!!

jeg har prøvd ALT for å bli kvitt de, maurbokser, maurspray,og pulver og alt.

ingenting tar de!!!

derfor må jeg ringe skadedyr imorgen, og få hjelp.

Jeg syns dette er skikkelig trist, og allerede nå, vil jeg bare vekk :( :( :(

Vi får snart en baby til i huset, og da frister ikke dette. ( i fjor ble soverommet vårt rammet av de rare greiene, i vegger og det som er....)

toåringen går rundt og prøver å drepe de. Jeg har vel ikke satt det beste eksemplet der gitt " elsk alle dyr osv", men jeg må jo ta de!!!

jeg drepte ca 30 stk, på bad/kjøkken. på 15 min..... på denne årstiden!!!!

Du må ut og grave etter tua. De bor i jorden. Vi kaller dem jordmaur, men det er de samme. De er små og sorte, og kommer inn sånn når det begynner å mildne etter vinter. Som nå.

Jeg har ikke sett noen enda, men de vil vel komme i år også..... Jeg leter etter tua ute om de er plagsomme, og fyller den med salmiakk.

Hei

Sukkermaur/jordmaur i hus kan være ett tegn på fukt! og da vil ikke mauren forsvinne før fuktproblemet er borte.

Da du ringer en skadedyrekspert ikke hopp på første og beste tilbud, det er store prisvariasjoner. Og har du fukt/råte eller skade etter insektene så sjekk med forsikringen din om det dekkes der.

Og flere av skadedyrfirmaene har gratis befaring, sjekk 1881.no

Annonse

har fryktet fukt på badet en stund ja..... bor i 4mannsbolig, i 1etg nær skog. BBL. kan det hjelpe på "saken"min, at det er BBL ?

forstår ikke at det er fukt på kjøkken, men skulle F** ikke forundre meg..

jeg skal IKKE ut og grave nei.hehehe... fysj a meg!!!!

det er jo snø langt oppetter veggene her men...

joda Love is in the air,er meg men skal ikke på msn, for da skrur data seg av.

og joda, de er tilbake......... sikkert sterkere enn sist gang...

jeg skal ringe rundt til forskjellige skadedyrkontroll (takk for tips).

jeg vil bare få de vekk, og heller flytte. alt dette ødela den drømmen om å eie for første gang ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...