MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Som regel er lillegutt og jeg bare hjemme hver dag, mens pappaen er på jobb. Han jobber fra 7-16. Føler dagene blir så like, og lange. Stå opp, mate baby, bytte bleier, leke med han, gå en tur, legge baby til dupper, stelle baby på kveld og legge han. Sånn går dagene.. og det er greit nok det, jeg har verdens snilleste baby. Men alikevel så skulle jeg ønske vi hadde mer å finne på.. har ikke så mange venninner her jeg bor, er tilflyttet hit. Har mange bekjente og mere sånn fest-venninner som jeg pleide dra ut sammen med før. De er ikke så intresserte nå som jeg har fått baby, og de er vel ikke den typen jenter jeg ønsker å omgås nå som jeg er blitt mamma heller. Har en svigerinne som er like gammel som meg, som også er hjemme i permisjon. Er en del med henne, men hun har en mann som jobber skiftarbeid og en 3 åring, så det er ikke alltid hun har tid heller De dagene jeg har noe jeg MÅ gjøre, som å handle, innom jobben for å levere noe, kjøpe tøy til babyen osv, syns det er så gøy for da kommer jeg meg ut av huset. Skulle ønske det var noe mer å finne på! Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette innlegget. Lurer vel på om det er flere som har det sånn? Føler meg jo som verdens værste mamma som sier jeg kjeder meg hjemme med gullet mitt. Syns som sagt bare dagene blir så like, og skulle ønske det var mer å finne på
Gravid prinsessemamma<3 Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 hvor i værden bor du?? hva med babytreff?:-) evnt barselgruppe (hør på h.st... så kan du jo ta babyen i svømmehallen:D morromorro
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2011 lillespire08: ser du har skrevet noe, men kan ikke se det johoo: bor på sørlandet. på hs jeg går til, er det bare 2 andre mammaer på babygruppene vi er på. disse er mye eldre enn meg, og virker ikke som vi har stort til felles babysvømming har jeg tenkt på ja, skal melde meg på det, det virker kjempe morro =)
Gravid prinsessemamma<3 Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 du kan jo prøve å sette opp et treff da? se på dibb-treff i margen til venstre:-) jeg gikk på mitt første treff som gravid, er nå på babytreff med noen av samme gjengen + mange nye..veldig populært:)) litt skummelt første gangen, men veldig kjekkt når mann først er igang:) super sosialt for både store og små
*LillaMeg* Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 )Jeg kjeder meg og nå i permen, har få venner, masse bekjente, og nesten ingen med barn.. Vanskelig å bli kjent med folk. Dagene blir veldig like noen ganger. Hvor på sørlandet er det du bor? :
lillespire08+10 Skrevet 8. februar 2011 #6 Skrevet 8. februar 2011 Ser at innlegget mitt forsvant ja Snodig! Men ja, jeg skjønner deg godt. Får litt dårlig samvittighet når jeg sier jeg kjeder meg, men syns som deg at dagene blir veldig like. Jeg har i grunn flere å møte, men mitt problem er at jeg ORKER ikke!! Er skikkelig tiltaksløs etter lite søvn (har spurt meg selv flere ganger om jeg er litt deprimert,men tror bare jeg er veldig veldig sliten...) Syns personlig denne spedbarnstiden ikke er så gøy. Jeg elsker barn, og det er jo spennende med utviklingen, men ... Tror vinter og dårlig vær også gjør at man kjeder seg ekstra :/ Hadde jeg bare hatt bil også... Hadde gjort ting enklere Vi går heldigvis lysere tider i møte
Nynte Skrevet 8. februar 2011 #7 Skrevet 8. februar 2011 Har det akkurat som deg! Kjeder meg om dagen, selv om jeg elsker det lille trollet mitt. Men dagene blir så like..... Vi er med i barselgruppe ca 1 gang i uken, ellers gjør vi ikke mye.. Synes det også har vært vanskelig å finne på ting, siden han sover så mye på dagen, men det har blitt bedre.. Også har det vært så kaldt at vi ikke har fått vært noe ute. Og nå liker han ikke å sove i vogna lenger, når han har vent seg til å ligge i senga inne om dagen, så de gangene vi nå har vært ute, så har han bare sove litt i vogna og det har endt med at han super trøtt utover ettermiddagen...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. februar 2011 #8 Skrevet 8. februar 2011 Hvor jobber du? Kan du ikke dra dit på besøk, bare for en kaffekopp? Jeg jobber med eldre og det er stor suksess når jeg tar med lillen så de får hilse på! Ellers må jeg si at jeg kjenner meg igjen...dagene kan bli lange og like...jeg prøver heller å tenke at selv om jeg har fått baby, betyr det ikke at jeg skal forandre absolutt hele livet mitt. Babyen skal jo komme INN I mitt liv, vi skal ikke plutselig starte helt på nytt når den ble født. Så jeg forsøker å leve som jeg gjorde før (med en del selvsagte forandringer da), og i stedet for å se på meg selv som bare nybakt mamma, så prøver jeg å se på meg selv som meg og som i tillegg er nybakt mamma...skjønner dere forskjellen? Lillegutt er hele verden min på en måte, og på en annen måte forsøker jeg å vise ham min verden. Jeg tror for eksempel en handletur på Rema kan være både spennende og underholdende for en liten baby. Så der jeg går, der er han. Kanskje er det noen av venninnene dine (festefolka ;-p) som i bunn og grunn er ganske trivelig å være på cafè med? Som kan vise seg å være likandes selv om dere ikke er på fest, og som kanskje ikke er så "utagerende" som du tror, selv om det virker sånn på fest? Jeg skjønner godt at det føles som man ikke har så mye felles lengre, men samtidig bør man jo også skille på hvem man snakker med. Er det en småbarnsmor er det jo ganske logisk hva snakken handler om, mens en singel, barnløs kanskje egner seg mer til andre temaer, for både din og hennes skyld ;-) Hm, dette ble veldig rotete...tror ikke jeg egentlig kom frem til noe heller, bare noen tanker ;-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. februar 2011 #9 Skrevet 8. februar 2011 Jeg hadde det nok litt sånn med førstejenta, mens denne gangen koooser jeg meg glugg ihjel de få timene jeg og lillemor har alene i huset, før mann og eldstedatter kommer hjem;) Når vesla sover, har jeg noen etterlengtede stunder med egentid, og ellers bruker jeg mye tid på å hente/ levere eldste i barnehagen, husarbeid osv. Når eldste er kommet hjem fra barnehagen går resten av ettermiddagen/ kvelden i ett, så derfor er det godt med noen rolige timer midt på dagen=) Sånn sett er permisjon med første barnet ganske så unikt- man har så mye tid som man aldri vil få igjen senere, så prøv å nyte det og se verdien av det, eventuelt finn en ny hobby eller annet som man kan fylle all tiden med!
daydreamer Skrevet 9. februar 2011 #10 Skrevet 9. februar 2011 Kjenner meg absolutt igjen her jeg også.... jeg er hjemme med nr.2 da og har sånn sett litt mer jeg kan gjøre med henting i barnehage, mer klesvask, generell rydding osv, men merker at jeg kan bli litt smådeppa av å henge for mye inne alene. Var superheldig med min første barselgruppe, 2-3 av oss holder kontakten ennå, men denne gangen har det vært dårlig oppmøte og det er kun meg og ei til som har møtt opp. Ei trilleveninne hadde selvsagt vært mer enn nok, men vi er ganske så ulike og har vel ikke akuratt den rette veninne-kjemien. Men jeg har meldt meg på babysang alene og håper at man kommer i kontakt med flere der. Har også spurt og fått bekreftet på helsestasjonen at det er et par stykker til i samme gate som oss som har fått barn, så jeg har bedt de videreformidle mitt nummer. Litt synd at hs ikke catcher opp de som bor i samme gate.... her er vi da 3 jenter i samme gate som ikke kjenner hverandre og som har blitt plassert i 3 forskjellige barselgrupper....! Ellers synes jeg det er godt å bare pussle litt rundt når mini sover, da blir det te og internett og elllers alt annet som man ikke får gjort når de er våkne.... håper det går seg til for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå